پروازهای بین‌المللی به شهر آینده‌نگر عربستان سعودی آغاز می‌شود

هواپیمایی سعودی اولین پروازهای تجاری خود را از فرودگاه «نئوم بی» به دبی در ماه ژوئن راه‌اندازی خواهد کرد

نئوم در تبوک، شمال غربی عربستان سعودی، در تقاطع سه قاره واقع شده است-NEOM

با نزدیک شدن به آغاز بهره برداری از قسمتهایی از پرو ژه شهر آینده‌نگر نئوم در عربستان سعودی پرواز های بین المللی به این شهر نیز آغاز خواهد شد.

مقامات عربستان سعودی قصد دارند در مراحل بعدی با افزایش پروازهای مستقیم دسترسی به این شهر را برای کسانی که در ساخت یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های جهان دست دارند، بهبود بخشد.

از ماه ژوئن هواپیماها مسافران را از دبی به مقصد نئوم می‌پذیرند و پروازهای تجاری بین‌المللی از فرودگاه نئوم به لندن نیز در برنامه خطوط هوایی سعودی جای گرفته است.

مسافرانی که امیدوارند از شهر هوشمند نئوم عربستان سعودی دیدن کنند، از ماه آینده می‌توانند به این شهر سفر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواپیمایی سعودی اولین پروازهای تجاری خود را از فرودگاه «نئوم بی» به دبی در ماه ژوئن راه‌اندازی خواهد کرد. این پرواز هفتگی رفت‌وبرگشت از طریق هواپیماهایی با نشانه‌های خاص نئوم-سعودی انجام می‌شود تا این شهر آینده‌نگر را به جهان معرفی کند.

دستور کار بعدی، پروازهای مستقیم از نئوم بی به لندن خواهد بود، هرچند هنوز جزئیاتی درباره زمان آغاز فعالیت این پروازهای بین‌المللی منتشر نشده است.

نئوم در تبوک، شمال غربی عربستان سعودی، در تقاطع سه قاره واقع شده است. حدود ۴۰ درصد از مقاصد گردشگری جهان در فاصله تقریباً چهار ساعت پرواز از فرودگاه نئوم بی قابل دسترسی هستند. این فرودگاه برای خدمات‌رسانی به پروژه بسیار عظیم چند میلیارد دلاری شهر نئوم ساخته شده است.

پیش از این نزدیک‌ترین فرودگاه تجاری به این شهر فرودگاه شرم الشیخ در مصر بود. پروازهای ویژه از سال ۲۰۱۹ به و از فرودگاه نئوم بی با زمان پرواز حدود دو ساعت به ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شده است.

پروازهای هفتگی عربستان سعودی به دبی اولین خدمات تجاری منظم بین‌المللی به این مقصد خواهد بود.

به گفته رئیس گردشگری نئوم پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ این شهر میزبان میلیون‌ها نفر باشد. انتظار می‌رود مردم در سال ۲۰۲۴ شروع به بازدید از نئوم کنند.

نئوم به عنوان یک شهر هوشمند طراحی شده که انرژی مورد نیاز آن به طور کامل از انرژی پاک تامین می‌شود. این شهر میزبان تعدادی از جاذبه‌های گردشگری، از جمله آب‌های ناشناخته دریای سرخ و منطقه کوهستانی تروجینا خواهد بود که دارای پیست اسکی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، ورزش‌های آبی است.

بیشتر از جهان