سوفیا؛ زنی اوکراینی که بریتانیایی‌ها را به پناهجوها بدبین کرد

به گزارش العربیه، رابطه سوفیا و تونی باعث شده است که برخی خانواده‌های بریتانیایی با احتیاط بیشتری زن‌های اوکراینی را به زندگی خصوصی‌شان راه دهند

سوفیا می‌گوید او با آمدن به بریتانیا قصد داشته تا زندگی جدیدی شروع کند -- منبع: العربیه

به گزارش وبسایت العربیه، تنش‌های به وجود آمده در رابطه یک خانواده بریتانیایی با یک زن پناهجوی اوکراینی، زمینه بدبینی بخشی از خانواده‌های بریتانیایی به زن‌های اوکراینی را به‌وجود آورده است.

این وبسایت در گزارش کوتاهی که روز دوشنبه، ۲۳ مه ۲۰۲۲ منتشر کرد، به داستان زنی به‌نام سوفیا پرداخت که پس از آنکه یک زوج بریتانیایی به او پناه دادند و منزل‌شان را با او شریک شدند، با مرد این خانواده رابطه‌ای عاطفی – جنسی برقرار می‌کند که به جدایی این زوج بریتانیایی ختم می‌شود.

بر پایه گزارش العربیه، داستان سوفیا و این زوج بریتانیایی باعث شده است تا برخی خانواده‌های بریتانیایی، پناهجوهای اوکراینی را با احتیاط بیشتری به زندگی خصوصی‌شان راه بدهند. از این‌رو، سوفیا از پیامد اتفاقی که میان او و این زوج بریتانیایی، تونی و لورنا، رخ داده، ابراز ناراحتی می‌کند و می‌گوید حتی خانواده‌اش هم از رفتار او شرمسارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال سوفیا در دفاع از خود می‌گوید رابطه تونی و لورنا بسیار پیش از ورود او به زندگی آن‌ها دستخوش بحران بوده است. به گفته سوفیا، که در حال حاضر ۲۲ سال دارد، لورنا «شخصیتی دوگانه» داشته و «تردیدها و اضطراب‌هایی» دارد که مدت‌ها پیش از ورود او به خانه آن‌ها، میان‌شان فاصله انداخته بود.

سوفیا در این رابطه چنین می‌گوید:«آن‌ها، یعنی تونی و لورنا، رلبطه‌شان را مدت‌ها پیش از آمدن من خراب کرده بودند و همه ماجرا تقصیر من نیست.»

سوفیا می‌گوید او با آمدن به بریتانیا قصد داشته تا زندگی جدیدی شروع کند، اما از همان ابتدا «احساس ناخوشایندی نسبت به لورنا» داشته و «حسادت‌های» این زن بریتانیایی زمینه نزدیکی او با تونی را فراهم کرده است. به گفته این پناهجوی اوکراینی، لورنا نسبت به معاشرت او با همسرش حساس بود در حالی که سوفیا در پی آن نبود تا با تونی رابطه‌ای خاص برقرار کند، بلکه فقط می‌خواست که به‌عنوان یک تازه‌وارد «در میان مردم» باشد و زمان بیشتری را با افراد جامعه جدیدی که به آن وارد شده است بگذراند.

بیشتر از جهان