مقام بلندپایه حوثی: مخالف تمدید آتش‌بس نیستیم

از ماه رمضان تا امروز پایبندی طرفین به آتش‌بس کاهش یافته است

تهران در چند سال گذشته از شورشیان حوثی که کنترل بخش‌هایی از یمن را در اختیار دارند، حمایت می کند- AFP

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی حوثی‌های یمن، روز یکشنبه گفت علی‌رغم اینکه پیشنهاد میانجیگری سازمان ملل «به اندازه کافی دلگرم‌کننده نیست»، اما این گروه مخالف تمدید آتش‌بس نیست.

او در سخنانی در توسط تلویزیون المسیره، گفت: «آنچه ممکن نیست، پذیرفتن هرگونه آتش بسی است که در آن رنج مردم ما ادامه یابد. من خواستار یک همکاری واقعی و دلگرم‌کننده هستم که به بهبود منافع انسانی و اقتصادی منجر شود.»

تلویزیون المسیره، اصلی‌ترین رسانه خبری گروه حوثی است که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 آتش‌بس دو ماهه بین ائتلاف عربی و شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از دوم آوریل (۱۳ فروردین‌ماه) مصادف با آغاز ماه رمضان اجرایی شد، اما از آن زمان تاکنون، میزان پایبندی به تعهدها کاهش یافته است.

شرایط یمن در حال حاضر بحرانی و بی‌ثبات است. این کشور از سال ۲۰۱۴ در پی استعفای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور و فرارش به عربستان سعودی، وارد جنگ داخلی شد. نیروهای انصارالله و شورشیان حوثی با حمله به پایتخت و برخی دیگر از مناطق کشور، کنترل آن را به دست گرفتند.

اما از سال ۲۰۱۵، ائتلافی به رهبری عربستان سعودی با حمله به مواضع حوثی‌ها، آن‌ها را تا حد زیادی عقب راند.

تهران در چند سال گذشته از شورشیان حوثی که کنترل بخش‌هایی از یمن را در اختیار دارند، در برابر نیروهای وفادار به دولت قانونی این فقیرترین کشور خاورمیانه که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، پشتیبانی کرده است.

بیشتر از جهان