حزب کارگر پیروز انتخابات پارلمانی استرالیا شد

آنتونی آلبانیزی، سی و یکمین نخست‌وزیر استرالیا خواهد شد

حزب کارگر استرالیا در انتخابات پارلمانی روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، پیروز شد. با وجود اینکه هنوز نتایج قطعی انتخابات اعلام نشده است اما آن‌طور که از نتایج اولیه بر می‌آید، حزب کارگر توانسته است به حدود یک دهه حکومت ائتلاف محافظه‌کاران در استرالیا پایان دهد. حالا آن‌ها باید دولت بعدی را تشکیل دهند، هرچند ممکن است دولت جدید اکثریت کامل را در پارلمان به‌دست نیاورد.

به گزارش کمیسیون انتخابات استرالیا، حزب کارگردر شمارش آرا تاکنون توانسته است ۷۳ کرسی را در پارلمان از آن خود کند و آنتونی آلبانیزی، رهبر این حزب، نخست‌وزیر آینده کشور خواهد بود.

رسانه‌های محلی پیش‌بینی کرده‌اند که هیچ یک از احزاب اصلی ۷۶ صندلی لازم برای کسب اکثریت در پارلمان را به دست نیاورد و از این رو محتمل است که حزب کارگر دولت اقلیت تشکیل دهد. رهبر حزب کارگر، آنتونی آلبانیزی، سی و یکمین نخست‌وزیر استرالیا خواهد شد و جای اسکات موریسون، نخست‌وزیر کنونی، را خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریچارد مارلز، معاون حزب کارگر، گفت که این حزب همچنان می‌تواند تعداد بیش‌تری از کرسی‌ها را به دست آورد.

مارلز روز یکشنبه به تلویزیون ABC استرالیا گفت: «فکر می‌کنم کمی تا پایان کار باقی مانده است و امیدواریم که بتوانیم اکثریت را به تنهایی به دست آوریم.»

اعلام نتایج رسمی و نهایی انتخابات پارلمان استرالیا ممکن است چند روز دیگر طول بکشد. اگر پارلمان شکل بگیرد، مستقل‌ها نقش قابل توجهی در چارچوب‌بندی سیاست‌های دولت در مورد تغییرات آب و هوا و تلاش برای ایجاد یک کمیسیون ملی مبارزه با فساد خواهند داشت.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر جدید استرالیا، در خانواده‌ای کم‌درآمد متولد شده و مادرش او را به تنهایی بزرگ کرده است. نخست‌وزیر آینده استرالیا در یکی از واحدهای مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد در سیدنی بزرگ شد. او اولین نخست‌وزیر تاریخ استرالیا خواهد بود که ریشه نام خانوادگی‌اش به آنگلوساکسون‌ها یا سلت‌ها برنمی‌گردد.

آنتونی آلبانیزی سال گذشته از یک تصادف شدید رانندگی جان به در برد. او پس از این تصادف در شرایطی که حالش وخیم بود در بیمارستان بستری شد. رهبر حزب کارگر درباره این تصادف گفته است: «فکر می‌کردم کارم تمام است.» او پس از این اتفاق گفت که این تجربه و در آستانه مرگ قرار گرفتنش باعث شد تا انرژی لازم برای تغییر همه چیز را پیدا کند.

بیشتر از جهان