مهاجم سابق میلان و چلسی، سفیر جدید خیریه اوکراین

آندری شوچنکو در جمع‌آوری کمک‌ها برای کشور جنگ‌زده‌اش مشارکت می‌کند

با شروع جنگ همه فعالیت‌های ورزشی در اوکراین متوقف شد- Office of the President of Ukraine via Reuters

آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین در ملاقاتی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور، به‌عنوان سفیر خیریه انتخاب شد، عنوانی که پس از تهاجم روسیه به خاک اوکراین به‌وجود آمده است.

اوکراین برنامه‌ای به نام «یونایتد ۲۴» راه‌اندازی کرده است که کمک‌های آنلاین را به‌طور مستقیم به بانک ملی اوکراین می‌فرستد تا برای کمک به آسیب‌دیدگان جنگ استفاده ‌شود و شوچنکو قرار است با این پروژه همکاری کند. مهاجم سابق میلان قرار است سفیر خیریه باشد و کمک‌هایی برای امور دفاعی، مین‌زدایی، کمک‌های پزشکی و ترمیم زیرساخت‌ها جمع‌آوری کند. مهاجم سابق چلسی که در لندن زندگی می‌کند، برای ملاقات با زلنسکی به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر کرده بود.

به گزارش دیلی میل، پس از حمله روسیه بیش از ۱۳ میلیون نفر از شهروندان اوکراینی از کشورشان گریخته‌اند. همچنین هزاران نفر از اوکراینی‌ها در نتیجه حملات روسیه جانشان را از دست داده‌اند.

با شروع جنگ همه فعالیت‌های ورزشی در اوکراین متوقف شد. لیگ برتر فوتبال این کشور تعطیل شد و مسابقه تیم ملی این کشور در پلی‌آف جام جهانی مقابل اسکاتلند به ۲۴ ژوئن موکول شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شوچنکو در اینستاگرام نوشت: «من به اولین سفیر برای جمع‌آوری کمک یونایتد ۲۴ تبدیل شدم. من از لندن به کی‌یف سفر کردم تا رئیس‌جمهوری را ببینم. من سال‌ها نماینده فوتبال اوکراین در صحنه جهانی بودم. امروز که کشورم زخمی جنگ است، اولویت من اوکراین است نه فوتبال. من از همه می‌خواهم که کمک کنند. تمام کمک‌ها مستقیما به حساب بانک ملی اوکراین واریز می‌شود. شما می‌توانید برای مین‌زدایی ، نجات زندگی یک انسان با تهیه نیازهای پزشکی یا ساخت یک مهد کودک یا پل در اوکراین کمکتان را واریز کنید.»

شوچنکو اضافه کرد: «هر کمکی بی‌نهایت ارزشمند است، چرا که روسیه تا به حال ۷۰۰۰ ساختمان و هزاران کیلومتر جاده را ویران کرده است و هر روز به کشتن اوکراینی‌ها ادامه می‌دهد. از رئیس‌جمهوری اوکراین بابت اعتمادش تشکر می‌کنم، این برای من یک افتخار است و از هرکدام از شما بابت مشارکتتان تمجید می‌کنم. از شما دعوت می‌کنم که در پیروزی اوکراین سهیم باشید. در پیروزی آزادی. در پیروزی دنیای آزاد.»

شوچنکو در ماه مارس مصاحبه‌ای با دیلی میل داشت و در تمجید از زلنسکی گفت: «او می‌توانست سمت خود را رها کند. ولی با ایستادگی و دفاع از کشورمان پیام واضحی فرستاد. این حرکت ملت اوکراین را متحد کرد. او در کنار مردم باقی ماند و ما تسلیم نمی‌شویم.»

بیشتر از فوتبال