واکنش پلیس به اعتراضات معیشتی مردم: قابل تحمل نیست، با آن مقابله می‌کنیم

دو ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان تانک به میدان آورده‌اند

حکومت سعی دارد به جای حل مسئله، اعتراضات مردم را با اقدامات امنیتی سرکوب کند- عکس از برنا

در پی ادامه اعتراضات گسترده مردمی علیه گرانی‌های لجام‌گسیخته و مخالفت عمومی با طرح اقتصادی جدید دولت، قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا با تکرار ادعاهای پیشین با این عنوان که معاندین و دشمنان از این اعتراضات بهره می‌برند، گفت: قطعا پلیس با این افراد برخورد جدی می‌کند و برای ما قابل تحمل نیست.

به گزارش انتخاب، او ضمن حمایت از طرح اقتصادی موسوم به «یارانه مردمی» که دولت سیزدهم آن را اجرا می‌کند، افزود: اینکه برخی به صورت غیرمجاز تجمع می‌کنند و اقدامات تخریب‌آمیز دارند و به اموال شخصی و دولتی آسیب وارد می‌کنند، قابل تحمل نیست.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های داخلی ایران طی روزهای اخیر اعتراضات عمومی را پوشش خبری ندادند و به جای انتشار انتقادات مردم نسبت به این کار، درصدد توجیه آن برآمدند. موضوعی که با واکنش در فضای مجازی رو به رو شد.

کاربری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در توجیه گرانی‌های اخیر نوشت: «هیزم می‌ریزید رو آتش؟ نمک می‌پاشید رو زخم نداری مردم؟ حقارت تا کجا؟ آنقدر منفور و تهوع‌آور بودن شرم آوره … صدا و سیما ملی یا ضد ملت؟»

اشاره این کاربر به گزارشی است که صدا و سیما پخش کرد و در آن سعی شده تا نشان داده شود که میزان یارانه پرداختی برای اداره زندگی کافی است؛ اما بسیاری از مردم حتی همین یارانه را نیز دریافت نکرده‌اند.

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: «مردم آگاه و با سواد هستند و وقتی می‌گویید یک دهک از دریافت یارانه حذف شدند، یعنی معادل ۱۰ درصد جمعیت؛ اما بر اساس آمارها شاید نیمی از جمعیت این یارانه ۳۰۰ تومانی را هم دریافت نکردند.»

گرانی، پرداخت نکردن یارانه به نیمی از جمعیت، تورم، نبود آزادی‌های اجتماعی، فساد مسئولان و ناامنی از جمله مواردی است که باعث شده تا مردم در نقاط مختلف ایران برای اعتراض به خیابان بیایند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود سیزده روز از آغاز اعتراض‌ها به گرانی در ایران گذشته است و فضای امنیتی در شهرهای ایران هر روز بیشتر می‌شود. با وجود امنیتی شدن فضای شهرها اعتراض‌ها کماکان ادامه دارد. یک روز بیشتر خبرهای مربوط به اعتراض‌ها دیده می‌شود و یک روز هم به علت کاهش پهنای باند اینترنت و قطعی اینترنت تلفن‌های همراه، اخبار کمتری به گوش می‌رسد.

اما شواهد نشان می‌دهد که این اعتراض‌ها فعلا به پایان نرسیده است. روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت دو ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان در حال انتقال تانک به سمت جونقان و شهرکرد هستند.