چه کسانی بیشترین جایزه بیلبورد امسال را از آن خود کردند؟

این مراسم از هنرمندان برتر سال در ۶۲ دسته مختلف تقدیر می‌کند

دریک توانست رکورد یشترین دریافت جایزه در تاریخ این مراسم را بشکند - Combo/ Instagram: champagnepapi/ Getty Images Via AFP

مراسم سالانه اهدای جوایز موسیقی بیلبورد، روز گذشته، ۱۵ مه ۲۰۲۲، از ساعت هشت شب در سالن ام‌جی‌ام گرند گاردن آرنا (MGM Grand Garden Arena) در لاس‌وگاس برگزار شد تا از برترین هنرمندان صنعت موسیقی تقدیر شود.

این مراسم از هنرمندان برتر سال در ۶۲ دسته مختلف تقدیر به عمل می‌آورد. در ادامه، مهم‌ترین جوایز امسال را که تاکنون اعلام شده‌اند، با هم مرور می‌کنیم.

مجری امسال این مراسم، شان کامز (پی‌ددی)- رپر و طراح مد آمریکایی بود که خود او نیز با اجرای تک‌ترانه تازه‌ای طرفدارانش را غافلگیر و شگفت‌زده کرد. 

جوایز موسیقی بیلبورد همیشه میزبان ستارگان بی‌همتایی در عرصه موسیقی بوده است و دریافت جایزه بیلبورد برای هر خواننده، نوازنده، یا آهنگ‌ساز، می‌تواند افتخار بزرگی محسوب شود. از جمله کسانی که بیشترین جوایز تاریخ این مراسم را کسب کرده‌اند، می‌توان به جنت جکسون با ۳۳ جایزه، و مایکل جکسون با ۳۱ جایزه اشاره کرد.

اما امسال یک نفر توانست رکورد جکسون‌ها را بشکند و او دریک، خواننده رپ، ترانه‌سرا و بازیگر ۳۵ ساله کانادایی بود که برنده جایزه بیلبورد بهترین هنرمند مرد، بهترین هنرمند رپ، بهترین هنرمند مرد رپ، و بهترین آلبوم شد و اکنون با ۳۴ جایزه بیلبورد، رکورددار بیشترین دریافت جایزه در تاریخ این مراسم شده است.

از سوی دیگر، هنرمندی که توانست رکورد بیشترین دریافت جایزه موسیقی بیلبورد امسال را بشکند، اولیویا رودریگو، خواننده فیلیپینی- آلمانی بود که با درخشش در هفت بخش مختلف این مراسم، جای خود را بین هنرمندان پرسابقه باز کرد. پس از این هنرمند ۱۹ ساله، نام کانیه وست و دوجا کت به‌عنوان دریافت‌کنندگان بیشترین جایزه‌های بیلبورد امسال دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانیه وست، همسر سابق کیم کارداشیان و خواننده میلیونر که سال گذشته نام خود را رسما به «یه» (Ye) تغییر داد، همه جوایز مذهبی امسال بیلبورد را درو کرد: جایزه هنرمند مسیحی-انجیلی، جایزه آلبوم مسیحی-انجیلی، و نیز جایزه ترانه مسیحی-انجیلی.

از دیگر هنرمندانی که با دست پرجایزه از مراسم بیلبورد امسال بیرون رفتند، می‌توان به اد شیران، بد بانی، تیلور سویفت، جاستین بیبر، و د ویکند اشاره کرد.

این مراسم که تا ۱۱ شب ادامه داشت، شاهد اجرای هنرمندان بحث‌برانگیزی چون تراویس اسکات- خواننده رپ و نامزد کایلی جنر، و مورگان والن، خواننده «کانتری میوزیک» بود. 

مروری بر فهرست نامزدها و برندگان بزرگ‌ترین جوایز امسال

بهترین هنرمند سال: دریک

در فهرست نامزدهای بخش بهترین هنرمند (Top Artist) امسال، نام دوجا کت، دریک، اولیویا رودریگو و تیلور سویفت خودنمایی می‌کند، اما برنده این بخش دریک بوده است.

بهترین هنرمند جدید: اولیویا رودریگو

در فهرست نامزدهای بهترین هنرمند جدید (Top New Artist)، با وجود هنرمندانی مانند هری مایکل («مسکد وولف» یا «گرگ نقاب‌دار») و گیویون (Givēon)، اولیویا رودریگو برنده امسال شد که شروع بی‌اندازه موفقی در عرصه موسیقی داشته است.

بهترین هنرمند مرد: دریک

در فهرست اسامی برترین هنرمندان مرد، هنرمندان نام‌آشنایی به چشم می‌خورند: دریک، اد شیران، و جاستین بیبر، اما برنده بیلبورد بهترین هنرمند مرد امسال، دریک بوده است.

بهترین هنرمند زن: اولیویا رودریگو

در فهرست برترین هنرمندان زن، نام خوانندگان محبوبی چون ادل، دوجا کت، اولیویا رودریگو، تیلور سویفت و دوآ لیپا به چشم می‌خورد، اما تنها هنرمند تازه‌ای چون اولیویا با این جایزه جلو دوربین عکاسان ژست گرفت.

بهترین هنرمند بین ۲۰۰ هنرمند برتر بیلبورد: تیلور سویفت

تیلور سویفت از جمله هنرمندان بسیار محبوب عرصه موسیقی، در رقابت با هنرمندانی چون ادل و دریک، برنده این بخش شد.

جذاب‌ترین هنرمند بین ۱۰۰ هنرمند برتر بیلبورد: اولیویا رودریگو

بین اسامی معتبری چون دوجا کت، دریک و جاستین بیبر، برنده جایزه جذاب‌ترین هنرمند، اولیویا رودریگو بوده است.

بهترین هنرمند در فروش ترانه سال: بی‌تی‌اس

با وجود نام هنرمندانی چون ادل، دوآ لیپا، و اد شیران، بی‌تی‌اس این جایزه را به خانه برد.

بهترین خواننده سبک کانتری: 

طرفداران قدیمی تیلور سویفت می‌دانند او کار خود را در سبک «کانتری» شروع کرد. حالا هم با وجود نامزدهایی چون مورگان والن و لوک کامز، این خواننده ۳۲ ساله توانست برنده جایزه بهترین هنرمند کانتری امسال شود.

بیشتر از موسیقی