گفت‌وگو با محمود و بلانکو: با امیدهای ایتالیا در یوروویژن ۲۰۲۲ آشنا شوید

احتمال برنده شدن زوج نماینده ایتالیا در مسابقه آواز یوروویژن امسال زیاد است

محمود، هنرمند ایتالیایی، بعد از اجرای درخشانش در سال ۲۰۱۹ که او را در جایگاه دوم نشاند، به یوروویژن بازمی‌گردد- اما این بار دوستی را نیز با خود آورده است.

محمود (با نام شناسنامه‌ای الساندرو محمود) و بلانکو خواننده/رپر (ریکاردو فابریکونی) که در ماه فوریه برنده [جشنواره موسیقی] سن‌رمو شده‌اند، با ترانه «بریویدی» [Brividi- لرز] از امیدهای پیروزی در مسابقه آواز امسال‌اند.

این آهنگ که با همکاری میکل آنژ، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده- یکی از همکاران همیشگی بلانکو- نوشته شد، تصنیفی غمگین است که تصاویر فراواقع‌گرایانه‌ای را در داستان یک رابطه دشوار گنجانده است. (متن ایتالیایی ترانه و ترجمه انگلیسی آن را اینجا بخوانید)

با این دو نفر قبل از اجرایشان در فینال بزرگ روز شنبه، ۱۴ مه، گفت‌وگو کردیم.

محمود، بلانکو، سلام! چطور به «بریویدی» رسیدید؟

دراصل ما در استودیو میکل‌آنژ بودیم که از یک آکورد اشتباه، آهنگی به وجود آمد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم ترجیع‌بند آن را با پیانو بنوازیم و در ماه‌های بعدی هم شعرش را نوشتیم. کل قطعه چهارماه طول کشید تا جمع شود! خیلی زمان برد- آهنگ همان روز به وجود آمد، اما برای نوشتن قسمت‌های دیگر زمان بیشتری لازم داشتیم.   

به نظر می‌رسد این آهنگ به برخی موضوع‌ها در رابطه می‌پردازد که قبلا آن‌ها را تجربه کرده‌اید.

من[ برای آهنگ]  به رابطه جنسی خیلی فکر کردم- به نظرم خیلی مهم است. می‌تواند یک راه‌حل باشد؛ بله، اما در مواقع دیگر چیزی را حل نمی‌کند. اینجا درباره چیزهای عمیق‌تری صحبت می‌کنیم: میل به ابراز احساسات و در عین حال ترس از برملا شدن آن- بنابراین رابطه جنسی می‌تواند تله باشد.

محمود! از بازگشت به یوروویژن بعد از ۲۰۱۹ چه حسی داری؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انگار اولین بارم بود! چون تجربه کاملا جدیدی است- این بار ریکاردو با من است [مسابقه] در تورین برگزار می‌شود... انگار یک تجربه کاملا متفاوت است.

یعنی چون [یوروویژن] امسال در ایتالیا برگزار می‌شود، طور دیگری است؟

بله قطعا! برای من افتخاری است که در تورین برگزار می‌شود. ریکاردو هم خوشحال است؛ چون همیشه دوست دارد به رستوران همیشگی برود (برای خوردن ریزوتو و آرتیشو).

نظرتان درباره منسکین (Måneskin)، قهرمان ۲۰۲۱ ایتالیا، چیست؟

بلانکو: به‌نظرم منسکین فوق‌العاده بودند، شگفت‌انگیز بودند. آن‌ها درها را به روی تمام هنرمندان دیگر باز کردند. فکر می‌کنم منسکین فقط به موسیقی فکر می‌کند نه چیز دیگر؛ من و محمود هم مثل آن‌هاییم.

به عملکردتان در فینال یوروویژن ۲۰۲۲ چقدر امیدوارید؟

بلانکو: بیش از هرچیز امیدواریم اجرای زیبایی ارائه بدهیم. این را بدیهی نمی‌دانیم- با اینکه این آهنگ را بارها اجرا کرده‌ایم، همیشه دلمان می‌خواهد بهتر از قبل باشیم.

محمود: درستش این است که حقیقت چیزها را نشان بدهیم. همه مردها و زن‌ها جنبه‌های آسیب‌پذیر دارند، آدم گاهی اوقات سعی دارد پنهانشان کند اما من و ریچی می‌خواهیم روی صحنه صادق باشیم و نشان بدهیم که همه‌چیز ساده نیست. مخصوصا در رابطه که نکته مهمی در زندگی است. البته اگر به نتایج خوبی برسیم، خوشحال می‌شویم، اما نقطه تمرکز موسیقی است؛ موسیقی هدف ما است.

فینال بزرگ یوروویژن ۲۰۲۲ شنبه، ۱۴ مه، برگزار می‌شود.

© The Independent

بیشتر از موسیقی