ایلان ماسک: از مقررات تازه اتحادیه اروپا برای فضای آنلاین حمایت می‌کنم

مدیر بازار اتحادیه اروپا: به ماسک توضیح داده‌ام که هر آنچه در فضای واقعی غیرقانونی است در فضای آنلاین هم باید غیرقانونی باشد

طرح تجاری ماسک برای خرید توییتر این نگرانی را ایجاد کرده است که ماسک در نهایت «آزادی بیان» را بر «ایمنی آنلاین» و محدودیت «نفرت‌پراکنی» و حفظ حقوق اقلیت‌ها اولویت دهد‌ـ Dimitrios Kambouris/ Getty Images via AFP

ایلان ماسک، که به‌تازگی توییتر را نیز خریده است؛ گفت از قانون جدید اتحادیه اروپا برای حفاظت از کاربران رسانه‌های اجتماعی در برابر محتوای مضر پشتیبانی می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در گزارشی به نقل از تیری برتون، مدیر ارشد بازار واحد اتحادیه اروپا، نوشت او به ماسک توضیح داده است که چگونه مقررات آنلاین اتحادیه اروپا «آزادی بیان» را تضمین می‌کند و هر آنچه در فضای واقعی غیرقانونی است در فضای مجازی و آنلاین نیز باید غیرقانونی باشد. به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا، ماسک «کاملا با آن موافق است».

پارلمان اروپا روز شنبه ۳ اردیبهشت، مقررات تازه‌ای تصویب کرد که به موجب آن غول‌های فناوری و تجارت دیجیتال، نظیر گوگل، توییتر، متا (اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک)، و آمازون ملزم خواهند شد روی محتوای ارائه‌شده در بسترهای مجازی‌شان نظارت دقیق‌تری داشته باشند؛ در غیر این صورت، با جریمه‌های نقدی چند میلیارد دلاری یا ممنوعیت فعالیت در اروپا مواجه خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قانون جدید اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌‌های بزرگ فناوری را وادار می‌کند تا از کاربرانشان در برابر کارزارهای انتشار اطلاعات نادرست، نفرت‌پراکنی، فروش کالاها و خدمات تقلبی و سایر محتوای مضر حفاظت کنند.

ممنوعیت انتشار تبلیغات تجاری که هدف آن‌ها کودکان است و نیز تبلیغ بر اساس هویت و گرایش جنسی یا باورهای سیاسی و مذهبی کاربران از دیگر محدودیت‌ها و سختگیری‌های قوانین تازه اروپا است.

رسانه اجتماعی توییتر در حال حاضر نزدیک به ۲۲۰ میلیون کاربر دارد.

طرح تجاری ماسک برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار این نگرانی را در میان بسیاری از کنشگران و سازمان‌های حقوق بشری برانگیخته است که ماسک در نهایت «آزادی بیان» را بر «ایمنی آنلاین» و محدودیت «نفرت‌پراکنی» و «حفظ حقوق اقلیت‌ها» اولویت خواهد داد.

پیش‌تر شرکت گوگل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از کلیات قانون جدید اتحادیه اروپا حمایت می‌کند و در انتظار جزئیات اجرای آن است.

قانون جدید خدمات دیجیتال اروپا، در صورت تصویب نهایی، از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرا می‌شود.

بیشتر از جهان