جنجال جدید در بریتانیا؛ میخانه مجلس را ببندید

تحقیقات نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس بریتانیا بیشتر از عامه الکل می‌نوشند

۴۰ درصد از نمایندگان مجلس بریتانیا حداقل ۴ بار در هفته مشروب می‌خورند-Daniel LEAL / AFP / POOL

اینکه نمایندگان مجلس بیش از مردم عادی در بریتانیا مشروب می‌نوشند و زنان در آن محل احساس ناراحتی می‌کنند باعث شد زمزمه‌های درخواست بستن میخانه مجلس دوباره بلند و میل مقامات سیاسی به نوشیدن الکل تیتر اخبار شود.

دولت بوریس جانسون هنوز به‌طور کامل از بحران ناشی از «مهمانی کاری» در دوران کرونا که بیشتر به مهمانی میگساری شباهت داشت بیرون نیامده که دوباره ارتباط مقامات سیاسی و نوشیدنی‌های الکلی به رسانه‌ها کشیده شده است.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی بریتانیا، در واکنش گفت که بستن میخانه در مجلس به‌عنوان پاسخی به نگرانی‌ها در مورد فرهنگ رفتارهای نامناسب و جنسیتی در مجلس عوام بریتانیا، «بیش‌ازحد پاکدامنانه» خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکل تصمیم‌گیری را مختل می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس بریتانیا بیشتر از عامه الکل می‌نوشند. در یک نظرسنجی نشان داده شد که ۴۰ درصد از نمایندگان مجلس که به سوالات پاسخ دادند احتمالااحداقل ۴ بار در هفته مشروب می‌خورند، درحالی‌که تنها ۱۵ درصد از جمعیت عمومی به این میزان الکل می‌نوشند.

تونی رائو، پژوهشگر روان‌پزشکی سالمندان در کینگز کالج لندن می‌گوید نتیجه تحقیقات او نشان می‌دهد به طور کلی ۲۹ درصد از نمایندگان مجلس بریتانیا در این مطالعه به حدی که نوشیدن خطرناک شناخته می‌شود، درگیر نوشیدن مشروبات الکلی بودند.

هدف از این مطالعه که در سال ۲۰۲۰ انجام شده، بررسی مصرف پرخطر مشروبات الکلی در میان اعضای مجلس بریتانیا بود. یک پرسشنامه محرمانه برای تمام ۶۵۰ نماینده مجلس ارسال شد و ۱۴۶ نفر پاسخ دادند. این گروه با جمعیت عمومی و همچنین با مدیران شرکتی و غیر شرکتی و سایر گروه‌های پردرآمد مقایسه شدند.

نمایندگان مجلس بیشتر از گروه‌های دیگر، حداقل ۱۰ واحد الکل در یک روز معمولی، الکل مصرف می‌کردند. از بین نمایندگان مجلس ۱۸ درصد حداقل در هفته شش واحد یا بیشتر در یک نشست نوشیدن الکل می‌نوشیدند. در مقایسه با ۸ درصد از جمعیت عمومی و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد برای گروه‌های دیگر. یک واحد الکل معادل نیم پیمانه آبجو با قدرت معمولی، یک گیلاس کوچک شراب یا یک پیمانه الکل است.

نسبت زنان حاضر در این مطالعه نسبت به کل گروه نمایندگان بالاتر بود و از آنجایی که زنان کمتر از مردان تمایل به نوشیدن دارند، این ممکن است به این معنا باشد که سطح مصرف الکل در میان نمایندگان مجلس در این نظرسنجی کمتر نشان داده شده است.

اخیرا تمرکز بر روی رفتار نمایندگان مجلس عوام بیشتر شده است. هفته گذشته، نماینده ۶۵ ساله انگلیسی پس از اعتراف به تماشای فیلم با محتوای‌‌ سکس یا «پورن» در مجلس عوام اعلام کرد که از سمت خود کنار می‌رود.

بیشتر از جهان