میشل اوباما در جمع ستارگان میهمان اولین جایزه بزرگ فرمول یک در میامی

آمریکا برای نخستین بار در میامی میزبان جایزه بزرگ فرمول یک می‌شود

میشل اوباما و لوییس همیلتون، قهرمان مسابقات اتوموبیل‌رانی - Brendan Smialowski / AFP

در حالی که پیست اتومبیل‌رانی بین‌المللی میامی برای نخستین مسابقات جایزه بزرگ میامی در تاریخ میزبان خیل عظیمی از هواداران و ستارگان است، روز گذشته، هفت مه، بانوی اول سابق که میهمان گاراژ مرسدس بود آغوش گرمی را با لوئیس همیلتون، قهرمان هفت باره جهان، رد و بدل کرد.

حساب‌رسمی فرمول یک در توییتر نوشت: «شگفت‌انگیز است که میشل اوباما بانوی اول سابق را در اینجا می‌بینیم.»

جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان و طرفدار دیرینه فرمول یک که چهره‌ای آشنا در پیست‌های فرمول یک در سراسر جهان است، نیز روز گذشته در پیست میامی حضور داشت و او نیز «تعیین خط» را از گاراژ مرسدس تماشا کرد.

همچنین مایکل داگلاس، بازیگر هفتاد و هفت ساله، پس‌ازاینکه چارلز لکلرک، راننده فراری، در تعیین خط موفق شد خط یک (پل‌پوزیشن) مسابقه یکشنبه را از آن خود کند، لاستیک یادبود پیرلی را که به برنده پل‌پوزیشن اهدا می‌شود، به راننده موناکویی اسب‌های رقصان داد.

هیلی استاینفلد ستاره مارول، گرگ نورمن بازیکن گلف، مایکل استراهان، مجری و ستاره سابق NFL و جف گوردون، قهرمان چهار دوره نسکار، نیز روز شنبه برای تماشای تعیین خط در پیست میامی حاضر بودند.

پست مالون در کلاب ساحلی هارد راک ظاهر شد و آهنگ‌هایی را اجرا کرد.

این برنده گرمی حتی با نوشیدن آبجو از کفش دیگری به دنیل ریکاردو، راننده مک‌لارن که این حرکت معروف به «شویی» امضای او روی سکوی اهدای جوایز است ادای احترام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمز کوردن، میزبان «دِ لِیت لِیت شو» (The Late Late Show)، سه روز متوالی در پدوک میامی و اغلب گاراژ مک‌لارن حاضر بوده و به همراه دو راننده این تیم در فعالیت‌های معمول و جلسات مطبوعاتی حاضر شده و بخش‌هایی را برای برنامه خود ضبط کرده است. جاش آلن، مدافع بوفالو بیلز، نیز بیرون از محوطه مهمانان مک‌لارن منتظر بود تا با دوستش، راننده استرالیایی دنیل ریکاردو، ملاقات کند.

 علاوه بر پاریس هیلتون، کیتلین جنر، ستاره صنعت سرگرمی و مالک تیم جنر ریسینگ هم در سری رقابت‌های زنان درحالی‌که تیمش در اولین مسابقه خود در روز شنبه برنده شد، در پیست حاضر بود و به تشویق تیم خود و مصاحبه با رسانه‌ها پرداخت.

در میان ستاره‌هایی که انتظار می‌رود در مسابقه امروز حاضر باشند می‌توان به سرنا و ونوس ویلیامز، مایکل جردن، وایکلف، دن مارینو، فارل و تام بردی اشاره کرد.

با افزایش روزافزون محبوبیت فرمول یک در آمریکا به لطف سریال مستند نتفلیکس «درایو تو سُروایو» ( بران تا زنده بمانی Drive To Survive)، آمریکا که تا پیش‌ ازاین تنها یک مسابقه جایزه بزرگ را به میزبانی اوستین تگزاس برگزار می‌کرد، امسال برای نخستین بار در میامی نیز میزبان جایزه بزرگ شد تا دو مسابقه در تقویم فرمول یک داشته باشد.

پیست تازه تاسیس میامی در اطراف هارد راک استادیوم جای گرفته و از ویژگی‌های بارز آن داشتن یک لنگرگاه ساختگی برای چندین کشتی لوکس غول‌پیکر است که به جای شناور بودن در آب، روی سطحی که با رنگ آبی پوشانده شده است قرار گرفته اند.

با اقبال رو به افزایش آمریکایی‌ها، ایالات متحده از سال دو هزار و بیست و سه میزبان سه مسابقیه جایزه بزرگ فرمول یک خواهد بود و جایزه بزرگ لاس وگاس نیز به مسابقه‌های جایزه بزرگ آمریکا و میامی اضافه خواهد شد.

انتظار می‌رود حدود ۲۴۰ هزار تماشاگر در این آخر هفته مسابقه شرکت کنند و تقریباً ۸۳ هزار بلیت برای مسابقه یکشنبه فروخته شده است.

بیشتر از ورزش