آماده‌باش سفارت اسرائیل در هند در مقابل خطر حمله ایران

نیروهای هند و اسرائیل رزمایش مشترک برگزار کردند

در بهمن ۱۳۹۹، انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائيل در دهلی نو، که از بزرگ‌ترین سفارت‌خانه‌های این کشور در جهان است، رخ داد-AFP-Sajjad HUSSAIN

در پی خطر جدی حمله نیروهای حکومت ایران به سفارت اسرائیل در دهلی نو، نیروهای پلیس هند رزمایش و حرکت‌های تمرینی با همراهی نیروهای اسرائیلی در اطراف این سفارت برگزار کردند. این خبر را اولین بار تلویزیون ایران‌ اینترنشنال صبح شنبه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، تمام خیابان‌های اطراف سفارت اسرائیل در پایتخت هند مسدود شده بودند و صدای تیراندازی و انفجار به گوش می‌رسید. یک منبع اسرائیلی به این تلویزیون گفت نیروهای پلیس و همچنین نیروهای ویژه ضدتروریسم و خرابکاری هند در این رزمایش حضور داشتند.

روزنامه‌های اسرائیلی همچون اورشلیم‌پست هم این خبر را منتشر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت‌های آمریکا و اسرائیل در نقاط مختلف دنیا، از جمله کنیا و آفریقای جنوبی، در سال‌های اخیر با خطر احتمالی حمله نیروهای سپاه پاسدارانِ جمهوری اسلامی مواجه بوده‌اند و  تدابیر امنیتی گوناگون همچون نصب دوربین‌های ۲۴ ساعته برقرار کرده‌اند. به گفته منبع آگاه اسرائیلی، نیروهای اسرائيلی با فناوری‌های پیشرفته و جدید محافظت از سفارت در رزمایش شرکت کردند.

هند از مقاصد محبوب گردشگری برای اسرائیلی‌ها است و تخمین زده می‌شود که هر سال ۴۰ هزار اسرائیلی از این کشور بازدید می‌کنند. دهلی نو و تل‌آویو در سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک نزدیکی داشته‌اند که به‌خصوص در زمان نخست‌وزیر راست‌گرا، نارندرا مودی، افزایش یافته است. هند حالا از خریداران بزرگ اسلحه از اسرائيل نیز است.

در بهمن ۱۳۹۹، انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائيل در دهلی نو، که از بزرگ‌ترین سفارت‌خانه‌های این کشور در جهان است، رخ داد. رسانه‌های هندی اشاره کردند که پلیس پاکتی خطاب به سفیر اسرائیل در محل انفجار پیدا کرد که در آن نام قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده آمده بود؛ دو چهره سپاه که به ترتیب در عملیات‌های آمریکا و اسرائیل کشته شدند.

چند روز پیش، ایران اینترنشنال خبری از خنثی شدن طرح نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمله‌های تروریستی در ترکیه، آلمان و فرانسه نیز منتشر کرده بود. در پی این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی گفتند موساد این طرح را خنثی کرده و طی آن یک عضو نیروی قدس را داخل خاک ایران بازجویی و سپس رها کرده است.