زبانه کشیدن آتش خشم معترضان در لردگان

معترضان فرمانداری این شهر را به آتش کشیدند

عکس از شبکه‌های اجتماعی 

براساس گزارش‌ها،  گروهی از معترضان روز شنبه 13 مهرماه در شهر لردگان استان چهارمحال و بختیاری ایران ساختمان فرمانداری این شهر را به آتش کشیدند.

حمله وحوش سرکوبگر جمهوری اسلامی به تظاهرات مردم چنار محمود #لردگان، امروز شنبه ۱۳مهر pic.twitter.com/1AfpXqz7Z9

این حجم از خشم در پی انتشار خبر ابتلای تعدادی از اهالی روستای «چنار محمودی» به ویروس اچ آی وی است. بهیاری با سرنگ اشتراکی «آزمایش قند خون» اهالی این روستا را انجام داده است.  در راستای پیگیری اهالی و آزمایش‌های مرتبط و لازم این افراد متوجه شدند که ویروس اچ آی وی به بدن آن‌ها منتقل شده است.

به گفته شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی تعدادی از نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور و گلوله شلیک کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از منابع آگاه تعداد قربانیان مبتلا به ویروس اچ آی وی را 200 نفر اعلام کرده‌اند.

معترضان در ابتدا روز چهارشنبه دهم مهر ماه در تجمعی نسبت به ابتلا گسترده به اچ‌آی‌وی اعتراض خود را نشان دادند. دکتر گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ساعاتی بعد از انتشار خبر آن را تکذیب و ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا را به علت استفاده از سرنگ آلوده را رد کرد.

معترضان مقامات جمهوری اسلامی ایران را مسئول آلوده شدن ساکنان روستای چنارمحمودی از جمله چندین کودک به ویروس ایدز می‌دانند.

در همین راستا و در پی تایید خبر سعید نمکی وزیر بهداشت ایران نیز طی نامه‌ای از وزیر دادگستری سید علیرضا آوایی خواست تا این ماجرا را «به نحو کاملا محرمانه» پیگیری کنند و دلیل این تاکید در «جهت حفظ شیونات مردم منطقه» اعلام شده است.  وی در این نامه مرکز آلودگی را نیز «معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب» دانست.

زبانه کشیدن آتش خشم مردم لردگان در عدم توجه و جدی گرفته شدن چنین فاجعه هولناکی در حالی است که سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز شنبه در حاشیه همایشی گفت: « چند روز پیش از سوی یکی از مقامات محلی روستای چنار محمودی لردگان به صورت غیرکارشناسی ادعا شد که سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس اچ‌آی‌وی در این روستا بوده که قطعا با مستندات بسیار دقیق و کارشناسی که داریم باید بگوییم که هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است».

بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان در خیابان‌های لردگان آتش به پا کرده‌اند.

محمدحسین قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از اعزام هیاتی از این کمیسیون به چنار محمودی برای بررسی این موضوع خبر داده است.

در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا و بهیاری که با سرهنگ آلوده از افراد «آزمایش قند خون» گرفته در بازداشت به سر می‌برند.

تا به این لحظه گزارشی از تعداد قربانیان حمله‌های نیروهای امنیتی به مردم معترض منتشر نشده است.

بیشتر از