رئال مادرید جادویی در فینال لیگ قهرمانان

تیم آنچلوتی در برابر منچسترسیتی بازگشتی فراموش‌نشدنی داشت تا حریف لیورپول در فینال شود

رئال وقت اضافه را با روحیه بالاتری شروع کرد و خیلی زود بنزما پنالتی که خودش گرفته بود را به گل صعود تبدیل کرد- JAVIER SORIANO / AFP

ظاهرا همه چیز برای فینال تمام‌انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا آماده بود. لیورپول سه‌شنبه شب با برتری ۲-۳ در خانه ویارئال بلیت فینال پاریس را قطعی کرده بود و منچسترسیتی هم بعد از برتری ۳-۴ بازی رفت توانسته بود با گل نیمه دوم ریاض محرز در مادرید حاشیه امن خوبی درست کند. رئال مادرید برای بازگشت به بازی نیاز به دو گل داشت و این ماموریت به‌ قدری دشوار به نظر می‌رسید که تعدادی از هوادارانش سانتیاگو برنابئو را در دقایق پایانی ترک کردند.

آن‌ها اما خیلی زود متوجه اشتباهشان شدند، چرا که رئال در شبی فراموش‌نشدنی بازگشتی رویایی داشت. رودریگو که در نیمه دوم به زمین رفته بود با دو گل متوالی در دقایق ۹۰ و ۹۱ بازی را به وقت اضافه برد. مهاجم برزیلی که شنبه شب با زدن دو گل به اسپانیول قهرمانی رئال در لالیگا را قطعی کرده بود، هفته رویایی‌اش را با این دو گل تکمیل کرد. رئال وقت اضافه را با روحیه بالاتری شروع کرد و خیلی زود بنزما پنالتی که خودش گرفته بود را به گل صعود تبدیل کرد. سیتی در این دقایق قافیه را باخته بود و دیگر نتوانست به بازی برگردد.

مارکا این بازی را «بزرگ‌ترین شب تاریخ برنابئو» نامید و نوشت: «اگر صعود مقابل پاری‌سن‌ژرمن قابل توضیح نبود، اگر صعود برابر چلسی باورنکردنی بود، این بازی را باید بهترین شب تاریخ این ورزشگاه دانست. بدون کاستن اهمیت بازگشت‌های دهه ۸۰ در جام یوفا، بدون دست کم گرفتن شب‌های بزرگ اروپایی، آنچه چهارشنبه شب دیده شد در تاریخ بی‌مانند بود؛ به خاطر اهمیت بازی، به خاطر دقایقی که تیم به بازی بازگشت، به خاطر کیفیت حریف، به خاطر همه چیز.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنچلوتی که با اضافه کردن رودریگو و کاماوینگا نقش مهمی در بازگشت رئال مادرید داشت، درباره سناریوی عجیب این بازی گفت: «همه فکر می‌کردند که بازی تمام شده، ولی یک حرکت ترکیبی خوب کافی بود. ما تمام توانمان را در بازی گذاشتیم. برای بردن نیاز به کمی شانس هم دارید. آن‌ها حریف بسیار سرسختی بودند، ولی ما هرگز تسلیم نشدیم. تیم ما برای صعود همه چیز داشت: فداکاری، شانس و انرژی.»

آنچلوتی ادامه داد: «ما در لیگ قهرمانان مقابل قوی‌ترین تیم‌ها بازی کردیم. بابت این موفقیت باید از بازیکنان و هواداران تمجید کرد که ما را به جلو هل دادند. وزن این پیراهن و غرور این باشگاه هم نقش مهمی داشت.»

گواردیولا، سرمربی سیتی، درباره لغزش غیرمنتظره تیمش گفت: «ما فاصله خیلی کمی تا فینال لیگ قهرمانان داشتیم. در نیمه اول خوب نبودیم، ولی در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم. ما بازی را کنترل کردیم و به گل رسیدیم. در برخی بازی‌ها شما پیش می‌افتید و در دقایق آخر تحت فشار قرار می‌گیرید، ولی این اتفاق برای ما رخ نداد. ما آنچنان تحت فشار نبودیم. جلو بودیم و دو فرصت خوب گل هم داشتیم. آن‌ها در دقایق پایانی با پنج نفر حمله می‌کردند. چهار مهاجم و میلیتائو. ولی ما حس تحت فشار بودن نداشتیم. درست در لحظاتی که بهترین شرایط را داشتیم، آن‌ها گل زدند. یک دقیقه بعد، گل بعدی.»

گاردین در تحلیلی نوشت که «جادوی رئال و برنابئو بر بازی کنترلی سیتی» غلبه کرد و اضافه کرد: «فوتبال مجموعه‌ای از حرکات آموخته‌شده و تمرین‌شده است که بازآفرینی می‌شود. سیتی تیمی با حرکات دیدنی و دقیق است، ولی گاهی باید با احساس‌تان بازی کنید، درست همانطور که در بازی رفت بازی کردند.»

بیشتر از ورزش