دلیل سکته مغزی همسر جاستین بیبر؛ خطری که در کمین زنان است

پزشکان در بیمارستان تشخیص دادند که هیلی بیبر یک لخته خون کوچک در مغزش دارد

این لحظات برای او بسیار دلهره‌آور بود چون گمان می‌کرد ممکن است این حالت تمام عمر با او بماند -youtube/Hailey Rhode Bieber

هیلی بیبر مدل و همسر جاستین بیبر خواننده کانادایی با انتشار یک ویدیوی کوتاه توضیح داد که دقیقاً چه اتفاقی برای او افتاد و تجربه‌اش درباره این اتفاق و اینکه احتمالا دلیل آن استفاده از قرص‌های ضدبارداری بوده است با دیگران در میان گذاشت.

هیلی گفت به یاد می‌آورد که «یک حس واقعا عجیب‌وغریب را حس کردم که از بازویم از شانه‌ام تا نوک انگشتانم را طی کرد و باعث شد که نوک انگشتانم واقعا بی‌حس شود...جاستین پرسید: خوبی؟ و من چون مطمئن نبودم جواب ندادم و بعد دوباره از من پرسید و وقتی خواستم جواب بدهم، قدر به صحبت کردن نبودم. سمت راست صورتم شروع به افتادگی کرد... بلافاصله فکر کردم که دارم سکته می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همسر او جاستین بیبر فورا از اطرافیان درخواست کمک کرد و خواست با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند.

 هیلی بیبر گفت خوشبختانه درجایی که بودند یک پزشک حضور داشت و به‌سرعت شروع به بررسی علائم کرد. این لحظات برای او بسیار دلهره‌آور بود چون گمان می‌کرد ممکن است این حالت تمام عمر با او بماند.

او ادامه داد: «افتادگی صورت احتمالاً ۳۰ ثانیه و شاید کمی بیشتر طول کشید. البته نمی‌توانستم خودم را ببینم، بنابراین واقعاً نمی‌دانم، اما می‌دانم که نسبتاً سریع فروکش کرد. اطرافیان از من سؤال می‌پرسیدند: آیا می‌دانی کجایی؟ آیا نام خود را می‌دانی؟ و من تمام پاسخ‌ها را در ذهنم می‌دانستم، اما نمی‌توانستم آن را به زبان بیاورم ... مثل این بود که زبان و دهانم نمی‌توانست جملات را بسازد.»

پس از طی چند دقیقه او توانست به‌خوبی راه برود و تنها مشکل تکلم داشت. به خانه رفت و منتظر آمبولانس ماند. او گفت که پزشکان در بیمارستان تشخیص دادند که او یک لخته خون کوچک در مغزش دارد: تی‌آی‌ای (حمله ایسکمی گذرا)، انسداد موقت جریان خون به مغز که اغلب «سکته کوچک» نامیده می‌شود.

هیلی گفت که در بیمارستان تحت آزمایش‌های دقیق‌تری قرار گرفت که باعث شد متوجه یک ایراد دیگر شوند. به‌صورت مادرزادی سوراخی در قلب او وجود داشت که پزشکان با یک جراحی آن را ترمیم کردند.

پزشکان در مورد دلیل لخته شدن خون به این نتیجه رسیدند که سه عامل موثر وجود داشته است: شروع مصرف قرص‌های ضدبارداری، ابتلای او به کووید و یک پرواز طولانی رفت و برگشت به پاریس.

پزشکان توصیه می‌کنند زنانی که از میگرن شدید رنج می‌برند حتما پیش از استفاده از قرص‌های ضدبارداری با یک متخصص مشورت کنند زیرا سکته مغزی یک عارضه جانبی بالقوه است که زنان را تهدید می‌کند.

سرویس بهداشت همگانی بریتانیا (ان‌اچ‌اس) می‌گوید زنان باید درباره عوارض مصرف قرص‌های ضدبارداری آگاه باشند.

این داروها در ابتدا می‌تواند عوارض جانبی موقتی ایجاد کند، مانند سردرد، حالت تهوع، حساسیت سینه‌ها و نوسانات خلقی. همچنین می‌تواند فشارخون را افزایش دهد. خونریزی و لکه بینی در چند ماه اول استفاده از قرص ضدبارداری شایع است. همچنین همان‌طور که پزشکان به هیلی بیبر گفتند مصرف این قرص‌ها با افزایش خطر برخی از بیماری‌های جدی مانند لخته شدن خون و سرطان سینه مرتبط است.

 داروهای ضدبارداری در حالی برای زنان توصیه می‌شود که از آن‌ها در برابر عفونت‌های مقاربتی محافظت نمی‌کند. مدافعان سلامت زنان می‌گویند جامعه پزشکی باید به سمت راهکارهایی از جمله استفاده بیشتر از کاندوم و داروهای ضدبارداری برای مردان برود زیرا عوارض قرص‌های ضدبارداری برای زنان بسیار بالا است.

بیشتر از زندگی