اسپیلبرگ برای ساخت فیلم «ئی‌تی» از طلاق والدینش الهام گرفت

این کارگردان گفت، طلاق مسئولیت بزرگی ایجاد می‌کند، به‌ویژه اگر خواهر و برادر داشته باشید

استیون اسپیلبرگ، کارگردان هالیوود- REUTERS/Mario Anzuoni

استیون اسپیلبرگ می‌گوید «ئی‌تی» (ET) را با الهام گرفتن از طلاق والدین خودش ساخته است.

این کارگردان روز پنجشنبه (۲۱ آوریل) در برنامه‌ای به مناسبت ۴۰ سالگی اکران این فیلم کلاسیک، در مورد جدایی والدینش در سال ۱۹۶۶، زمانی که او هنوز دانش‌آموز دبیرستان بود، سخن گفت.

اسپیلبرگ به حاضران در «جشنواره فیلم‌های سینمایی کلاسیک ترنر» گفت که فکر کردن در مورد این واقعه او را واداشت که صحنه پایانی فیلم «بشقاب‌پرنده» (UFO) محصول سال ۱۹۷۷ خود، یعنی «برخورد نزدیک از نوع سوم» را زیر سوال ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «اگر آن موجود کوچک به کشتی فضایی  برنمی‌گشت، چه می‌شد؟ اگر آن موجود قسمتی از برنامه تبادل خارجی بود، چطور؟ چی می‌شد اگر داستانم را در مورد طلاق، به داستانی تبدیل می‌کردم مربوط به بچه‌ها، یک خانواده، و تلاش برای برطرف کردن این نیاز مبرم و پدید آوردن چنین مسئولیتی؟»

اسپیلبرگ ادامه داد: «طلاق مسئولیت بزرگی ایجاد می‌کند، مخصوصا اگر خواهر و برادر داشته باشیم؛ همه یکدیگر را مراقبت می‌کنیم. [فکر کردم] چه می‌شد اگر الیوت یا پسربچه - چون من هنوز اسمش را انتخاب نکرده بودم- نیاز داشت برای اولین بار در عمرش مسئول نوعی زندگی (life form) شود، تا جایی خالی را در قلبش پر کند؟

«روی فیلمنامه‌ای واقعی در مورد جدایی و طلاق والدینم کار کرده بودم و روی ایده‌‌هایی در مورد آن و اینکه چه به روز خواهرانم و خود من آمد.»

هفته گذشته «درو بریمور» در جریان مصاحبه با «دی ولیس»، بازیگر نقش مادرش در فیلم، در مورد ساخت «ئی‌تی» صحبت کرد.

ولیس ادعا می‌کرد که بریمور که وقتی نقش «گرتی»، خواهر کوچک «الیوت» را در این فیلم علمی-تخیلی بازی می‌کرد، فقط شش سال داشت، باور کرده بود که آن موجود فضایی عروسکی، واقعی است.

ولیس گفت: «آن‌ها ئی‌تی را وقتی کار نمی‌کرد، در گوشه‌ای می‌گذاشتند و «درو» را دیدیم که رفته آنجا و دارد با او حرف می‌زند.»

© The Independent

بیشتر از فیلم