محرومیت نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده از دسترسی به دارو

نرگس محمدی به داروهای ضروری قلب دسترسی ندارد

عالیه مطلب‌زاده و نرگس محمدی، هر دو سه‌‌شنبه هفته پیش، در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند - توانا

نرگس محمدی، کنشگر حقوق بشر و عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، از هفته گذشته به داروهای ضروری خود در زندان دسترسی ندارند. این دو فعال مدنی در زندان قرچک ورامین دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

خبرگزاری هرانا، روز شنبه ۲۶ فروردین، در گزارشی نوشت که این دو زندانی سیاسی از سه‌شنبه هفته پیش، ۲۳ فروردین‌ماه، تاکنون از دسترسی به داروهای ضروری خود محروم مانده‌اند.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، روز شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن تایید این خبر نسبت به وضعیت سلامتی نرگس محمدی و عواقب محروم ماندن او از داروهای ضروری قلب هشدار داد.

نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده، هر دو سه‌‌شنبه هفته پیش، در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. 

صفحه رسمی نرگس محمدی در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نیز پیامی مرتبط به این فعال مدنی در زندان منتشر کرده است: «قصد داشتم در مسیر بازگشت به زندان داروهایم را تهیه کنم. نیروهای امنیتی به من اطمینان دادند وضعیت قلب شما را می‌دانیم، خودمان تهیه می‌کنیم و در اختیارتان قرار می‌دهیم. با این وجود از سه‌شنبه تا به امروز شنبه، داروی پلاویکس که با تاکید پزشک معالجم به علت وجود استنت در رگ اصلی قلب، باید سر زمان مصرف شود، به دستم نرسیده است و وسایل و نسخه‌ام در انباری زندان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده نیز در پیامی در شبکه اجتماعی «توییتر»، نسبت به وضعیت سلامتی مادرش در زندان قرچک ابراز نگرانی کرده است.

نرگس محمدی، در آخرین محکومیت خود، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل هشت سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید و محرومیت‌ از حقوق اجتماعی محکوم شد.

عالیه مطلب‌زاده در سال ۱۳۹۶، در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به تحمل سه سال زندان محکوم شد. برابر قانون، دو سال از این محکومیت قابل اجرا است. عالیه مطلب‌زاده در نهایت در مهرماه ۱۳۹۹ برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان قرچک ورامین منتقل شد.