سیزده نوجوان کلمبیایی در پی «چالش ویاگرا» راهی بیمارستان شدند

«چالشی» در رسانه‌های اجتماعی از این نوجوان‌ها می‌خواست ویاگرا را با آب میوه مصرف کنند

در بیمارستان، دو نفر از پسرها با مشکلات وخیمی روبه‌رو بودند و در بیمارستان باقی ماندند اما بقیه پس از معاینه سرپایی مرخص شدند- Raul ARBOLEDA / AFP

سیزده دانش‌آموز دبیرستانی در شهر کوکوتای کلمبیا در پی مصرف ویاگرا راهی بیمارستان شدند. به گزارش رسانه‌های محلی، این نوجوان‌ها که عموما ۱۴ تا ۱۵ سال سن دارند در پی چالشی در رسانه‌های اجتماعی این دارو را مصرف کرده بودند. در طول کلاس بود که معلم متوجه حال بد این دانش‌آموزان شد و نهایتا به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مقامات مدرسه بان بارتولومه در کوکوتا، این رویداد سه‌شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. دانش‌آموزان کلاس نهم با تپش شدید قلب، سردرد و گیجی روبه‌رو بودند.

مسئولین مدرسه که متوجه علت این مشکلات شدند آن‌ها را بلافاصله به بیمارستانی در نزدیکی مدرسه منتقل کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیمارستان، دو نفر از پسرها با مشکلات وخیمی روبه‌رو بودند و در بیمارستان باقی ماندند اما بقیه پس از معاینه سرپایی مرخص شدند.

به گزارش روزنامه «اکسلسیورِ» مکزیک، چند هفته است در رسانه‌های اجتماعی کلمبیا چالشی مطرح شده است که از دانش‌آموزان می‌خواهد ویاگرا را با آب میوه مخلوط کنند و از نوشیدن آن فیلم بگیرند.

مدیر مدرسه گفت با این رفتار برخورد می‌شود تا به شهرت مدرسه لطمه‌ای نخورد. حداقل یک مورد مشابه دیگر نیز در کلمبیا گزارش شده است.

مسئولین گفتند از والدین این نوجوان‌ها خواسته شده است استفاده صحیح از رسانه‌های اجتماعی را به آن‌ها بیاموزند تا سلامتیشان به خطر نیفتد، پلیس نیز تحقیقاتی در این زمینه انجام خواهد داد.

«ویاگرا» که نام علمی‌اش «سیلدنافیل» است برای درمان اختلال نعوظ مصرف می‌شود و بیشتر بین افراد مسن‌تر رایج است. در آمریکا، که برای دریافت ویاگرا به نسخه پزشک نیاز است، طبق آمار سال ۲۰۱۷ بیش از دو میلیون نفر در سال این دارو را مصرف کردند. در برخی کشورها مثل بریتانیا تهیه این دارو بدون نسخه پزشک نیز ممکن است.

بیشتر از جهان