پینک فلوید در حمایت از اوکراین قطعه جدیدی منتشر کرد

پینک فلوید بعد از سه دهه قطعه جدیدی در حمایت از اوکراین منتشر کرد

انتشار آهنگ "هی هی برخیز" توسط گروه موسیقی پینک فلوید _ AFP

گروه موسیقی بریتانیایی پینک فلوید بعد از ۲۸ سال، در حمایت از مردم اوکراین تک آهنگی به نام Hey Hey, Rise Up  (هی هی، برخیز) را ساخته و منتشر کرده است.

پینک فلوید که یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی راک جهان است، اعلام کرده که با ساخت این تک‌ آهنگ، قصد دارد تمام عواید این کار صرف کمک‌های بشردوستانه به اوکراین خواهد شد.

دیوید گیلمور، ترانه‌سرا و خواننده پینک فلوید عنوان کرده که ما هم همچون بسیاری از مردم دیگر، از تهاجم به اوکراین و کشته‌ شدن مردم این کشور توسط یکی از قدرت‌های بزرگ جهان، دچار ناامیدی شدیم. به گزارش سی‌ان‌ان، گیلمور هدف از انتشار این قطعه موسیقی را اعلام حمایت گروه پینک فلوید از اوکراین اعلام کرده است.

این گروه همچنین اعلام کرده که در ساخت این قطعه موسیقی از صدای آندری کلیونیوک، خواننده اوکراینی گروه بوم‌ باکس که در جریان حمله روسیه به این کشور زخمی شده نیز استفاده کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلیونیوک همزمان با حمله روسیه به اوکراین در جریان برگزاری تور موسیقی خود خارج از این کشور بوده که به دنبال این تحولات برای دفاع از کشورش به اوکراین برگشته و پس از زخمی شدن در بیمارستان بستری شده است.

بخشی که از این خواننده اوکراینی در کار جدید ساخته شده توسط پینک فلوید استفاده شده، مربوط به یک قطعه اعتراضی از زمان جنگ جهانی اول است که ویدئوی آن در شهر کی‌یف اوکراین ضبط شده بوده است.

قطعه جدید «هی هی برخیز» ساخته شده توسط گروه پینک فلوید، نخستین کار جدید آنها در طول سه دهه اخیر به شمار می‌آید. این گروه موسیقی بریتانیایی در سال ۱۹۶۵ شکل گرفت که به یکی از محبوب‌ترین و اثرگذارترین گروه‌های موسیقی راک جهان تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۴ این گروه اعلام کرد آلبوم جدید خود تحت عنوان رودخانه بی‌پایان را عرضه می‌کند که در واقع این آلبوم با استفاده از کارهای ضبط شده در سال ۱۹۹۴ و تعدادی ترانه که بعدا ساخته شدند، تهیه شده بود.

بیشتر از موسیقی