آرین طاهرزاده به اتهام رشوه به سرویس مخفی آمریکا و جعل عنوان بازداشت شد

طاهرزاده ادعا می‌کرد که از کارمندان وزارت امنیت داخلی آمریکا است

 طاهرزاده چندین عکس از خود با تجهیزات پلیس و در دوره‌های آموزش اچ‌اس‌آی ارسال کرده بود‌ـ توییتر AllisonPapson@

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز چهارشنبه اعلام کرد که آرین طاهرزاده ۴۰ ساله و حیدر علی ۳۶ ساله از فوریه ۲۰۲۰، با جعل عنوان، خود را افسر و کارمند دولت ایالات متحده آمریکا و همچنین از افسران سازمان‌های فدرال اجرای قانون آمریکا معرفی کرده‌اند. این دو نفر که اسلحه و سایر لوازم افسران فدرال را به دست آورده بودند، برای جلب رضایت سوژه‌های خود، به‌دروغ از ارتباطشان با دولت آمریکا دم می‌زدند.

به گزارش خبرگزاری سی‌بی‌اس و به نقل از اف‌بی‌آی، طاهرزاده ادعا می‌کرد که از کارمندان وزارت امنیت داخلی آمریکا است. او به چند نفر از اعضای سرویس مخفی و یک عضو وزارت امنیت داخلی آمریکا رشوه‌هایی از قبیل اقامت در آپارتمان بدون پرداخت اجاره، آیفون، سیستم‌های نظارتی، هلی شات، و تلویزیون ژنراتوری داده بود. طاهرزاده در یک مورد، به یکی از افسران سرویس مخفی بانوی اول ایالات متحده پیشنهاد خرید اسلحه داد. در این پرونده، چهار مامور سرویس مخفی برای تحقیق و بررسی بیشتر به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

طاهرزاده و علی به‌صورت اتفاقی، در ۱۴ مارس بازداشت شدند؛ وقتی سرویس بازرسی پست آن‌ها را در پی گزارش درگیری با یک پستچی در آپارتمان محل سکونتشان دستگیر کرد. طاهرزاده و علی در ابتدای بازداشت به مقام‌ها گفته بودند که از افسران وزارت امنیت داخلی و در حال تحقیق برای کشف یک باند و حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تحقیق محلی اف‌بی‌آی، همسایه‌ها گفتند که این دو نفر در آن آپارتمان چندین واحد دارند و مدعی شده‌اند که هزینه این واحدها را سازمان امنیت داخلی پرداخت می‌کند. آن‌ها همچنین به دوربین‌های نظارتی، اطلاعات تماس و سایر اطلاعات ساکنان ساختمان هم دسترسی داشتند. در تحقیق‌های بعدی اف‌بی‌آی، مشخص شد که بیشتر اعضای آن ساختمان از کارمندان اف‌بی‌آی، سرویس مخفی و وزارت امنیت داخلی و عده‌ای هم از اعضای وزارت دفاع و نیروی دریایی ایالات متحده‌اند.

به گزارش سی‌بی‌اس، یکی از همسایه‌های این دو نفر که در هیچ سرویس امنیتی عضو نیست، گفت طاهرزاده با نشان دادن اسلحه و نشان وزارت امنیت داخلی به او ثابت کرد که مامور اچ‌اس‌آی (وزارت امنیت داخلی) است. طاهرزاده به این فرد گفته بود برای اینکه به استخدام اچ‌اس‌آی درآید، یکی از فرایندهای استخدام این است که با تفنگ بادی به او شلیک شود تا واکنش و تحمل دردش را ارزیابی کنند. این فرد با اجرای این آزمایش روی خود موافقت کرد و طاهرزاده به او شلیک کرد.

شاهد دیگری هم درباره با آشنایی‌‌اش با علی و طاهرزاده، با اف‌بی‌آی گفت‌وگو کرده است. او یک مامور سرویس مخفی است که می‌گوید طاهرزاده چندین عکس از خود با تجهیزات پلیس و در دوره‌های آموزش اچ‌اس‌آی برای این مامور ارسال کرده بود که بعدا مشخص شد آن‌ها را از اینترنت پیدا کرده است. طاهرزاده یک خودرو دولتی هم به همسر این مامور قرض داده و برای این مامور سرویس مخفی یک غلاف اسلحه خریده بود.

شاهد سوم که اظهاراتش منتشر شد، مامور اف‌بی‌آی است. او که از فوریه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ بدون پرداخت اجاره، در پنت‌هاوس متعلق به طاهرزاده زندگی می‌کرد، ایمیل‌هایی از طرف طاهرزاده و وزارت امنیت داخلی دریافت می‌کرد که بعدها متوجه شد جعلی بوده‌اند.

شاهد چهارم، که یکی از اعضای وزارت امنیت داخلی آمریکا است، گفت به طاهرزاده مشکوک شده و در مورد هویت او از اف‌بی‌آی سوال کرده؛ اما طاهرزاده به او گفته است چون به‌عنوان مامور مخفی کار می‌کند، اطلاعاتی از او وجود ندارد. این فرد که به خانه طاهرزاده رفته بود، می‌گوید که در خانه طاهرزاده تعداد قابل‌توجهی وسائل خاص پلیس از جمله جلیقه‌های ضدگلوله، یک گاوصندوق بزرگ، چند کامپیوتر، یک تلسکوپ پرقدرت و چند دوربین‌ نظارت داخلی دیده است.

در تحقیقات پلیس اف‌بی‌آی هنوز مشخص نشده که علت این اقدام‌ها چه بوده است. سرویس مخفی ایالات متحده هم بدون ذکر جزئیات، تنها به سی‌بی‌اس اعلام کرده در حال بررسی موضوع است و تمامی کارکنان درگیر در این موضوع در مرخصی‌اند و دسترسی آنان به امکانات، تجهیزات و سیستم‌های سرویس مخفی محدود شده است.

در این گزارش‌ها، درباره ملیت دستگیرشدگان چیزی اعلام نشد؛ اما به نظر می‌رسد حداقل یکی از این دو نفر ایرانی باشد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای اجرای چندین عملیات‌ مختلف در خاک آمریکا اقدام کرده است. در تیر ۱۴۰۰، مقام‌های قضایی ایالت نیویورک آمریکا چهار نفر از جمله یک مامور اطلاعاتی ایران را به اتهام تلاش برای ربودن مخالفان جمهوری اسلامی از خاک آمریکا محاکمه کردند.