توییتر کار روی دکمه ویرایش را تایید کرد

بیش از ۷۵ درصد کاربران به سوال ایلان ماسک، بزرگ‌ترین سهامدار توییتر درباره اضافه شدن دکمه ویرایش پاسخ مثبت دادند

توییتر اعلام کرد که از سال گذشته در حال کار در این زمینه است و البته این ایده را از نظرسنجی ایلان ماسک نگرفته است-Bryce Durbin/TechCrunch

یک روز پس از آنکه اعلام شد ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، بخشی از سهام توییتر را خریده است، او در یک نظرسنجی از کاربران پرسید: «آیا دکمه ویرایش می‌خواهید؟» بیش از ۷۵ درصد کاربران به این سوال ماسک پاسخ مثبت دادند. اکنون این شرکت تایید کرده است که در حال کار روی اضافه کردن این امکان برای کاربران است. شرکت توییتر بامداد چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که از سال گذشته در حال کار در این زمینه است و البته این ایده را از نظرسنجی ایلان ماسک نگرفته است.

در حال حاضر، کاربران توییتر پس از اینکه محتوای متنی خود را منتشر می‌کنند، امکان ویرایش آن را ندارند و درصورتی‌ که اشتباهی رخ دهد، فقط می‌توانند توییت خود را حذف کنند. افزایش قابلیت ویرایش این نگرانی کاربران را برطرف می‌کند. توییتر تاکید کرده است که نظرسنجی مدیرعامل تسلا درباره افزودن دکمه ویرایش در توییتر عامل تصمیم‌گیری درباره اضافه کردن دکمه ویرایش نبوده است و این تصمیم از قبل در حال بررسی بوده است؛ با این حال پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، به کاربران گوشزد کرد که به نظرسنجی ایلان ماسک با دقت رای بدهند؛ چرا که نتایج این نظرسنجی مهم است.

ایلان ماسک، چهره خبرساز این روزهای بازار پول و سرمایه، حالا با داشتن ۹.۲ درصد سهم به ارزش سه میلیارد دلار، بزرگ‌ترین سهامدار رسانه‌ اجتماعی توییتر است. به نظر می‌رسد مدیران توییتر قصد دارند با حضور او این رسانه اجتماعی را احیا کنند. مدیرعامل توییتر هم در توییتی این موضوع را تایید کرد و درباره ماسک نوشت: «او هم پرشور و هم منتقد شدید این سرویس است؛ این همان چیزی است که ما در هیئت‌مدیره توییتر نیاز داریم تا در درازمدت قوی‌تر شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک منبع آگاه نیز به خبرگزاری رویترز گفت که ایلان ماسک از این پس در تصمیم‌گیری‌های راهبردی از جمله افزودن دکمه ویرایش مشارکت خواهد داشت.

بیش از ۸۰ میلیون کاربر در توییتر ایلان ماسک را دنبال می‌کنند. البته او یکی از منتقدان جدی این رسانه اجتماعی است و پیش‌تر در توییتی در همین زمینه نوشته بود: «با در نظر گرفتن اینکه توییتر نقش میدان عمومی شهر را دارد، پایبند نبودن آن به اصل آزادی بیان دموکراسی را به خطر می‌اندازد. چه باید کرد؟»

ماسک همچنین در نظرسنجی پیشین خود این رسانه اجتماعی را زیر سوال برد و از کاربران پرسید: «آیا معتقدید که توییتر به اصول آزادی بیان پایبند است؟» بیش از ۷۰ درصد کاربران توییتر به این پرسش او پاسخ منفی دادند.

ارزش سهام توییتر در ۱۲ ماه گذشته تا ۳۸ درصد نزول کرد اما روز دوشنبه، ۴ آوریل، پس از اینکه خبر پیوستن ایلان ماسک به توییتر به عنوان سهامدار منتشر شد، ارزش سهام این رسانه اجتماعی نیز بالغ‌ بر ۲۷ درصد افزایش یافت.

در روزهای گذشته، پس از اینکه اعلام شد ایلان ماسک سهام توییتر را خریده است، تعداد زیادی از کاربران از او خواستند با توجه به اینکه به اصل آزادی بیان معتقد است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده، را به توییتر بازگرداند.

بیشتر از جهان