ویژگی‌های جدید پیام‌ صوتی در واتس‌اپ

در واتس‌اپ به‌روزرسانی‌شده می‌توان خارج از چت هم به پیام‌های صوتی گوش داد

واتس‌اپ می‌گوید که کاربران روزانه هفت میلیارد پیام صوتی ارسال می‌کنند-CANVA PRO

پیام رسان واتس‌اپ مجموعه‌ای از تغییرات را در برنامه خود اعلام کرد که هدف آن بهبود تجربه ارسال پیام‌های صوتی است.

این پیام رسان که زیرمجموعه شرکت متا (مالک فیس بوک) است یادداشت‌های صوتی را به روشی کلیدی برای استفاده از این برنامه تبدیل کرد.

در روزآمد رسانی جدید کاربران می‌توانند قطعه‌های کوتاهی از صدا را ارسال کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تایپ کردن پیام، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. واتس‌اپ می‌گوید که کاربران روزانه هفت میلیارد پیام صوتی ارسال می‌کنند.

 اکنون طیف وسیعی از پیشرفت‌ها در این برنامه مهیا شده است که اغلب آن در رقابت با سایر پیام‌رسان‌ها مخصوصا تلگرام ایجاد شده است، از جمله توانایی گوش دادن به پیام‌ها خارج از چت، گزینه توقف ضبط صدا، نمایش موجی شکلی که نشان می‌دهند چه اتفاقی در ضبط می‌افتد، پیش‌نمایش پیام‌های صوتی قبل از ارسال، ویژگی که به افراد اجازه می‌دهد بلافاصله پیام را گوش کنند و همچنین امکان پخش سریع‌تر همه پیام‌های صوتی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از این تغییرات در واقع ارتقا ویژگی‌های موجودند. برای مثال واتس‌اپ مدت‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی را با سرعت ۱.۵ یا ۲ برابر پخش کنند، اما تا به حال این ویژگی به پیام‌های عادی محدود شده بود، نه پیام‌های بازنشر یا اصطلاحا «فوروارد» شده.

سایر موارد اضافه شده کاملا جدیدند. به عنوان مثال قبلا کاربران مجبور بودند یک پیام صوتی را یکجا ضبط و بلافاصله آن را ارسال کنند، اما اکنون می‌توان ضبط پیام را متوقف کرد و پس از مدتی دوباره آن را از سر گرفت؛ ویژگی که به مردم اجازه می‌دهد افکار خود را در حین صحبت کردن جمع کنند. همچنین می‌توان قبل از ارسال به پیام‌ها گوش داد.

واتس‌اپ در اطلاعیه خود گفت: «پیام‌های صوتی باعث شد تا افراد بتوانند سریع‌تر و آسان‌تر مکالمات گویاتری را داشته باشند. نشان دادن احساسات یا هیجان از طریق صدا طبیعی‌تر از ارسال متن است و در بسیاری از مواقع پیام‌های صوتی شکل ارجح ارتباط در واتس‌اپ است.»

استفاده از پیام‌های صوتی آسان‌ است؛ برای افرادی که ترجیح می‌دهند پیام نوشتاری نفرستند یا توانایی نوشتن ندارند، برای افرادی که می‌خواهند لحن پیامشان به شنونده منتقل شود یا افرادی که عاشق شنیدن صدای یکدیگر هستند.

واتس‌اپ می‌گوید که این ویژگی‌های جدید در هفته‌های آینده ارائه و برای کاربرانی که برنامه را به‌روزرسانی کنند فعال خواهد شد.

بیشتر از تکنولوژی