آغاز رزمایش در دهکده لبنانی شبیه سازی شده در اسرائیل

نگرانی اسرائیل از حملات احتمالی حزب الله به خاک آن کشور

عکس از: شبکه های اجتماعی (اندیپندنت عربی) .

از هنگام حمله نظامی حزب الله به شهرک مرزی "افیفیم" در اسرائیل، ارتش اسرائیل سرگرم آمادگی برای مقابله با حملات احتمالی حزب الله به خاک اسرائیل است. به منظور سازماندهی حمله به مواضع حزب الله در لبنان، نیرو های اسرائیلی اقدام به ساخت روستای کردند که شبیه به روستا های لبنانی است و همه ای مشخصات استراتژیک یک روستای لبنانی در آن افزوده شده است و ارتش اسرائیل مشغول مانور و رزمایش در این روستا است. این روستا در منطقه "الیاکیم" در شمال اسرائیل ساخته شده است که جغرافیای آن، شباهت زیادی به جغرافیای لبنان دارد، سنگر های جنگ و پرچم های لبنان و حزب الله بر فراز این دهکده بر افراشته شده است تا نمای آن شبیه به یکی از روستا های جنوب لبنان شود که ساکنان آن از هواخواهان حزب الله هستند.

در همین حال، افسران نظامی اسرائیل این رزمایش را یک گام مهم برای مقابله با حملات احتمالی حزب الله می دانند. این رزمایش در حالی انجام می شود که ارتش اسرائیل در صدد آمادگی برای پاسخگویی به حملات احتمالی حزب الله است به ویژه پس از این که چندی پیش حزب الله شهرک مرزی "افیفیم" را هدف حمله قرار داد و انتظار می رود این منطقه در آینده نیز شاهد درگیری های جدیدی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، درور شالوم، رئیس بخش تحقیقات گروه اطلاعاتی ارتش اسرائیل گفته است، مرز های شمالی کشور و چاه های گاز ممکن است هدف حمله موشک های ایران قرار گیرد و همان گونه موشک های که در حمله به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی بکار برده شده است، این مناطق را نیز هدف حمله قرار دهد. شالوم علاوه داشت که بحران جنگ و نا امنی این منطقه را در عمق خطر قرار داده است و احتمال وقوع درگیری هر لحظه بیشتر می شود. 

شالوم در مصاحبه با روزنامه "اسرائیل هایوم" اظهار داشت: شرایط دشوار کنونی می تواند منجر به رویارویی دوامدار با حزب الله شود، زیرا اسرائیل این درگیری را به عنوان یک تهدید استراتژیک و جنگ فراگیری می داند که پای ایران را نیز به میان می کشد و اسرائیل را با چالش های امنیتی شدیدی رو به رو می کند.

مقامات امنیتی اسرائیل عقیده دارند که ممکن است در حمله بعدی دستور حمله موشکی به اسرائیل را قاسم سلیمانی، فرمانده نیرو های قدس صادر کند و این امکان نیز وجود دارد که موشک ها، این بار از خاک عراق به سوی اسرائیل پرتاب شود.

شالوم گفت: ممکن است ایران برای حمله به اسرائیل از موشک های زمین به زمین، موشک های کروز و یا پهپاد های پیشرفته و دور برد استفاده کند.

وی افزود: "طبق گزارش های اطلاعاتی اسرائیل، ایران، در حمله به اهداف مورد نظر در خلیج فارس، پهپاد های را بکار برده است که برد آن ها از  1000  تا 1200 کیلومتر .بوده است. البته پس از موفقیت برنامه های هسته ای ایران، اسرائیل برای مقابله با تهدید های احتمالی از سوی ایران، اقدامات ویژه ای امنیتی را روی دست گرفته است.

https://www.independentarabia.com

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

© IndependentArabia

بیشتر از دیدگاه