شکوفه‌های گیلاس بهار را به شهر واشنگتن آوردند

این درختان مانند گردنبدی سفید و صورتی دور گردن رودخانه «پوتومک» شهر واشنگتن حلقه زده‌اند

شهر واشنگتن دی‌ سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا، هر سال بهار میزبان شکوفه‌های گیلاسی است که دست سخاوتمند درختان مقابل دیده گردشگران می‌گذارند.

صد و دهمین «جشنواره شکوفه‌های گیلاس» شهر واشنگتن در حال برگزاری است. این جشنواره از اواسط ماه مارس آغاز شده است و تا اواسط ماه آوریل ادامه دارد.

این درختان، نخست سه هزار نهال گیلاس «تایدل بیسن» بودند که در سال ۱۹۱۲ از سوی ژاپن و به نشانه دوستی دو کشور، به ایالات متحده اهدا شد و اکنون به درختانی تناور بدل شده‌اند.

امسال برای دومین بار فرصت شد تا از این جشنواره دیدن کنم. سال گذشته با تاخیر به جشن شکوفه‌ها رفتم و با منظره‌ای زیبا، اما متفاوت روبه‌رو شدم. با دیدن پیراهن گلدار پای درختان برهنه و هم‌آغوشی آن‌ها با باد، متوجه شدم که دیر به ضیافت رسیده‌ام.

اما امسال شانس این را داشتم تا این پیراهن را بر تن درختان ببینم.

این درختان مانند گردنبندی سفید و صورتی دور گردن رودخانه «پوتومک» شهر واشنگتن حلقه زده‌اند. ترکیب منظره شکوفه‌های گیلاس با پس‌زمینه «بنای یادبود واشنگتن»، فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«بنای یادبود واشنگتن» که به منظور بزرگداشت جرج واشنگتن (نخستین رئیس جمهوری آمریکا) ساخته شده است، ۱۷۰متر ارتفاع دارد و در سال ۱۸۴۸ افتتاح شد. این بنا تا پیش از ساخت برج ایفل بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد.

بنای دیگری که با لطف شکوفه‌های گیلاس چهره‌ای تزیین شده به خود گرفته است، «بنای یادبود توماس جفرسون»، سومین رئیس جمهوری ایالات متحده، است که در حاشیه شرقی رودخانه پوتومک قرار دارد؛ ساختمانی از مرمر سفید که به تقلید از پانتئون (معبد رومی) رم ایتالیا ساخته شده است. در داخل این بنا مجسمه‌ای بزرگ از توماس جفرسو،  همراه با پیش‌نویس اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا دیده می‌شود. این بنا در ۱۹۴۳ میلادی افتتاح شد.

گردشگران  معمولا در زاویه‌ای که این دو بنا بهتر دیده می‌شوند، عکس یادگاری می‌گیرند.

تعداد زیادی از زوج‌های جوان با لباس‌های مهمانی بر تن، در حال ثبت لحظاتی بودند تا عمر کوتاه شکوفه‌ها را در قاب‌های فلزی و چوبی خود ماندگار کنند و به آن‌ها عمر جاودانه بدهند.

در اواسط ماه آوریل، هنگامی که بازدیدکنندگان با گام نهادن بر فرشی از شکوفه وارد سال جدید می‌شوند، رقص شکوفه‌های رها شده از شاخه‌ها با سمفونی باد، اختتامیه این جشن است و جلوه‌ای دیگر از زیبایی این جشنواره و طبیعت.

بیشتر از جهان