تظاهرات گسترده هواداران و مخالفان عمران خان در اسلام‌آباد

قرار است این هفته پارلمان پاکستان رای اعتماد دوباره به نخست‌وزیر را به رای بگذارد

هزاران تظاهرات‌کننده از حزب محافظه‌کار اسلام‌گرای «جمعیت علمای اسلام» در راه اسلام‌آبادند تا به تظاهرات ضد عمران خان ملحق شوند- Aamir QURESHI / AFP

ده‌ها هزار فعال عضو حزب حاکم پاکستان و نیز گروه‌های مخالف دولت آن کشور، برای تظاهرات وارد اسلام‌آباد شدند.

قرار است این هفته پارلمان پاکستان رای اعتماد دوباره به عمران خان، نخست وزیر آن کشور، را به رای بگذارد.

عمران خان که زیر فشار سیاسی فزاینده‌ای است، از هوادارانش در سراسر کشور خواست تا روز یکشنبه، ۲۷ مارس، و پیش از تشکیل جلسه پارلمان، در پایتخت جمع شوند و حمایتشان از او را نشان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او روز یکشنبه در پیامی صوتی که در توییتر منتشر کرد، گفت: «این نبردی برای آینده ملت ما است.»

فعالان حزب «تحریک انصاف» آقای خان از صبح یکشنبه وارد میدانی در نزدیکی اسلام‌آباد شدند، شعار «زنده باد عمران خان دادند»، و با نوای سرودهای حزبی رقصیدند.

رهبران این حزب می‌گویند بیش از یک میلیون نفر قرار است روز دوشنبه در این محل به سخنرانی آقای خان گوش بدهند؛ هرچند، برخی ناظران گفته‌اند که این میدان گنجایش بیش از سی هزار نفر را ندارد.

هم‌زمان، هواداران گروه‌های مخالف عمران خان هم برای تظاهرات در روز دوشنبه آماده می‌شوند. هواداران حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق، «راهپیمایی طولانی» خود را از شهر لاهور در شرق کشور که مرکز سیاسی فعالیت آقای شریف و حزب «مسلم لیگ نواز» است، شروع کرده‌اند.

هزاران تظاهرات‌کننده از حزب محافظه‌کار اسلام‌گرای «جمعیت علمای اسلام» در راه اسلام‌آبادند تا به تظاهرات ضد عمران خان ملحق شوند.

بیشتر از جهان