بارداری و بچه‌دار شدن از نگاه بازیگر مشهور هالیوود

مادر بودن چگونه آن هتوی را به فردی تبدیل کرد که همیشه دلش می‌خواست باشد

آن هتوی، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم سینمایی بی‌نوایان در سال ۲۰۱۳-Jason Merritt / Getty Images via AFP

آن هتوی، بازیگر مشهور ۳۹ ساله که در حال حاضر دو پسر شش و دو ساله دارد، در مصاحبه با وال‌ استریت‌ ژورنال، درباره تصمیمش برای داشتن فرزند سوم توضیح داد که او و همسرش آمادگی داشتن فرزند دیگری را دارند؛ با این حال این را هم گفت که از نظر او بارداری می‌تواند «پیچیده» باشد.

ستاره سریال «ما سقوط کردیم» (WeCrashed) با انتقاد از توصیف‌های کلیشه‌ای از حاملگی، افزود: «همیشه این تمایل وجود دارد که بارداری و بچه‌دار شدن امری ساده و مثبت به‌تصویر کشیده شود. اما من از تجربه خودم می‌توانم بگویم که خیلی پیچیده‌تر از این‌ها است. وقتی هم می‌دانی که این دردی مشترک بین تمام زنان باردار است، می‌فهمی که شاید اطلاعات به‌دردبخوری داشته باشی و بنابراین در دردی که می‌کشی، دچار انزوا نمی‌شوی.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن هتوی که در سال ۲۰۱۵ در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جای گرفت، تاکید کرد هرگز از بیان دردی که از بارداری ناشی می‌شود، خجالت نمی‌کشد: «اصلا برای چه باید خجالت کشید؟ این اندوه است و اندوه بخشی از زندگی است.»

این ستاره هالیوود در ادامه توضیح داد که چگونه مادر بودن او را به فردی تبدیل کرد که همیشه دلش می‌خواست باشد: «پیش از آنکه مادر شوم، احساس ثبات و اینجا بودن نمی‌کردم. این‌طور نبود که بگویم بی‌ثبات بودم، اما بچه داشتن باعث شد حرف و عقیده‌ام حقیقتا یکی باشد و این برای من یعنی توقف هجوم هر چیز مزخرفی که ذهنم را منحرف می‌کرد.»

ستاره فیلم «خاطرات شاهدخت» در گفت‌وگو با این نشریه یادآوری کرد که چگونه بعد از بارداری نخستش، دیگران به او می‌گفتند دیگر به کارش اهمیتی نمی‌دهد؛ در حالی که به‌ نظر خودش نه‌تنها توجهش به شغلش کم نشد که زیادتر هم شده بود.

او در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره اینکه فرزندانش همین پیشه را انتخاب کنند چیست، گفت که حتما آن‌ها را از شروع بازیگری در سنین پایین «به‌شدت» منع می‌کند: «من به احتمال زیاد روشی را به‌کار می‌گیرم که پدر و مادرم به‌ کار گرفتند. به من گفتند که تو تمام طول زندگی‌ات برای بازیگر شدن وقت داری اما فقط یک‌ بار می‌توانی بچه باشی. بنابراین دلم می‌خواهد آن‌ها را به درس خواندن تشویق کنم، به کلاس رفتن و اینکه چیزهای تازه یاد بگیرند و همچنین به کتاب خواندن. اما حتما آن‌ها را از شروع بازیگری در سن پایین منع می‌کنم. به‌نظرم موقع دانشگاه رفتنشان که برسد، خودشان خواهند دانست که در ادامه راه می‌خواهند چکار کنند.»

بیشتر از زندگی