اف‌بی‌آی با تبلیغات هدفمند جغرافیایی روس‌های ناراضی را استخدام می‌کند

«صریح صحبت کنید – ما آماده شنیدنیم.»

هدف از این تبلیغات تشویق مقام‌های روسی برای تبدیل‌شدن به منابع اف‌بی‌آی است و قصد دارد از هرگونه ناامیدی درمیان آن‌ها سود ببرد- Canva

گزارش‌ شده که اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در تلاش است با تبلیغات هدفمند رسانه‌های اجتماعی در واشینگتن دی‌سی، روس‌هایی را که از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین ناراضی اند، استخدام کند.

روز چهارشنبه گزارشی در واشینگتن‌ پست منتشر شد که در آن نوشته بود تبلیغات هدفمند جغرافیایی در فیس‌بوک، گوگل و توییتر درست در خارج سفارت ظاهر می‌شوند،  نه وقتی که فرد از فاصله‌ مشخصی دورتر ایستاده باشد.

در این آگهی‌ها سخنان آقای پوتین به سرگئی ناریشکین، رئیس (سرویس) اطلاعات روسیه، در نشستی در ماه گذشته نقل شد تا به مقام‌های اطلاعاتی یادآوری کند رئیسشان به‌طور علنی تحقیر شده است. در این آگهی آقای پوتین به زبان روسی خطاب به مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (اس‌وی‌آر) گفت: «صریح صحبت کن، سرگئی ناریشکین.»

در این آگهی از قول آقای پوتین نقل شده است که به زبان روسی به مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (اس‌وی‌آر) می‌گوید: «صریح صحبت کن سرگئی ناریشکین» تا موضع او را در قبال اقدام‌های جدایی‌طلبانه در شرق اوکراین تصحیح کند.

سپس در این آگهی از کلمات آقای پوتین استفاده می‌شود و می‌گوید: «صریح صحبت کن... ما آماده شنیدنیم.»

متنی که بالای تبلیغات آمده می‌گوید: «اطلاعاتی که مردم به اف‌بی‌آی می‌دهند، موثرترین ابزار مبارزه با تهدیدها است. اگر اطلاعاتی دارید که می‌تواند به اف‌بی‌آی کمک کند، لطفا با ما تماس بگیرید.»

ضمنا آن‌ها پیوندی (لینکی) به وب‌سایت اف‌بی‌آی ضمیمه کرده‌اند که در آن اطلاعات بیشتری هست تا اگر کسی خواست اطلاعاتی بدهد با چه کسی تماس بگیرد و افراد را تشویق می‌کند تا «شخصا» به دفتر میدانی اف‌بی‌آی مراجعه کنند.

صفحه وب‌سایت اف‌بی‌آی می‌گوید که «بهترین اطلاعات» در مورد فعالیت اطلاعاتی خارجی «از طریق اطلاعات مردمی» به دست می‌آید.

«با اطلاعاتی که شما ارائه می‌کنید به روش محرمانه برخورد می‌شود و تعامل ما با شما حرفه‌ای و محترمانه خواهد بود.»

هدف از این تبلیغات تشویق مقام‌های روسی برای تبدیل‌شدن به منابع اف‌بی‌آی است و قصد دارد از هرگونه ناامیدی درمیان آن‌ها سود ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه «مدت‌ها است که تهدید ضد اطلاعاتی برای ایالات متحده بوده است و اف‌بی‌آی به تطبیق راهکارهای تحقیقی و گسترده‌‌مان برای مقابله با این تهدید و سایر تهدیدها ادامه خواهد داد.»

«اف‌بی‌آی مایل است با هرکسی که می‌تواند کمک کند تا این تهدیدها را به حداقل برسانیم و کشورمان را ایمن نگه‌داریم گفت‌وگو کند.»

پیتر لپ، جاسوس قدیمی سابق اف‌بی‌آی که اکنون مشاور خصوصی شده است، گفت که به احتمال زیاد روس‌ها از این تبلیغات اطلاع دارند.

آقای لپ گفت: «افسران ضد اطلاعاتی روسیه هم‌اکنون با تمام توان آماده‌اند که مطمئن شوند افرادشان به بیراهه نمی‌روند و از افسرانشان مراقبت می‌کنند تا مطمئن شوند کسی سرکشی نمی‌کند.»  

«این احتمالا باعث می‌شود آن افراد حتی سخت‌تر از قبل کار کنند و ممکن است در نهایت کارشان به اینجا برسد که دنبال چیزهای واهی بروند، چیزهایی که وجود ندارند و زمان خود را صرف این کار کنند. این به خودی خود یک موفقیت ضداطلاعاتی برای اف‌بی‌آی است.»

به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی در اکتبر ۲۰۱۹ به منظور استخدام جاسوسان روسی در فیس‌بوک تبلیغات مشابهی منتشر کرد.

ایندیپندنت در به راه انداختن پویش‌های ویژه حقوق آسیب‌پذیرترین افراد سابقه پرافتخاری دارد، ما اولین بار پویش استقبال از پناهندگان را در زمان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ اجرا کردیم. اکنون که پویش خود را تجدید کرده و این تومار را در پی گسترش بحران اوکراین آغاز می‌کنیم، از دولت می‌خواهیم بیشتر و سریعتر پیش برود تا مطمئن شویم کمک‌ها به مقصد رسیده است.

 

© The Independent

بیشتر از جهان