چند مدیر دولتی در کهگیلویه و بویراحمد بازداشت شدند

علت بازداشت این مدیران، فساد اداری عنوان شده است

این مدیران پس از بازداشت و تفهیم اتهام به زندان معرفی و کیفرخواست آنها در آینده برای صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد- سوشال مدیا

روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت چند مدیر دولتی در این استان به اتهام «فساد اداری» خبر داد.

حسن نگین‌تاجی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این اطلاعیه که روز جمعه ۲۷ اسفند منتشر شد، گفت این مدیران از سوی ماموران اداره اطلاعات و با همکاری سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند.

این مدیران که نامی از آنها برده نشده، پس از بازداشت و تفهیم اتهام به زندان معرفی و کیفرخواست آنها در آینده برای صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد.

دی ماه امسال نیز «شورای راهبردی مبارزه با فساد» در استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی یک شبکه سازمان‌یافته فساد مالی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داده بود.

در آن زمان اعلام شده بود اتهام اعضای بازداشت شده این شبکه «اختلاس، اخذ رشوه و فروش اموال بیت‌المال» است.

دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آبان ماه امسال با هدف «مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی» اقدام به تشکیل «شورای راهبردی مبارزه با فساد» کرده است.

این شورا با مشارکت و همکاری سازمان بازرسی استان، دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان و سایر نهاد‌های مرتبط تشکیل شده است. 

آبان ماه امسال نیز رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از زندانی شدن یک مدیرکل و تعدادی دیگر در این استان خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی ماه سال ۱۳۹۷ هم خودروی غلامرضا مزارعی، رئیس‌ وقت دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از سوی مهاجمان ناشناس به گلوله بسته شد که مزارعی در آن زمان اعلام کرد این حمله در ارتباط با برخورد قضایی با چند پرونده فساد در استان بوده است.

براساس گزارشی که «قرارگاه مبارزه با فساد» استان کهگیلویه و بویراحمد اسفند ماه سال ۱۳۹۹ منتشر کرده «زمین خواری»، «رانت اداری» و «بیکاری جوانان» از مهمترین مصادیق فساد در این استان است.

در این گزارش آمده که «کهگیلویه و بویراحمد بهشت زمین خواران است و شهرداری، شوراهای شهر، منابع طبیعی، محیط زیست و برخی از مدیران عامل این وضع موجود هستند.»

این گزارش اضافه کرده بود که «رانت اداری در استان بی‌داد می‌کند چه در واگذاری‌ها، چه در عزل و نصب‌ها، چه در استخدام‌ها و چه در تسهیلات عمومی، وام و غیره ….. و این دولت و آن دولت هم ندارد.»