اولین مسابقه اتومبیل رانی زنان سعودی

۳۴ تیم از ۱۵ کشور در رالی جمیل حضور دارند

مسابقه از شهر هیل در شمال این کشور آغاز  و در ریاض، پایتخت عربستان، تمام می‌شود-twitter/RallyJameel

عربستان سعودی آماده میزبانی اولین رویداد اتومبیل‌رانی مختص بانوان است. مسابقه «رالی جمیل» فردا ۱۷ مارس از شهر هیل آغاز شده و در ریاض، پایتخت به پایان می‌رسد.

این رویداد که رالی جمیل نام‌گرفته، متشکل از ۳۴ تیم از ۱۵ کشور است. در این رویداد هم افراد مبتدی و هم کهنه‌کاران باتجربه در رقابت حضور خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقه ۹۰۰ کیلومتری که طی سه روز برگزار می‌شود، از شهر هیل در شمال این کشور آغاز می‌شود و از شهر القاسم عبور می‌کند و پس از پشت سر گذاشتن پست‌های بازرسی مخفی و چالش‌های متعدد به ریاض، پایتخت عربستان، می‌رود.

دانیا عقیل، راننده مسابقات موتوراسپرت که اولین زن سعودی بود که در سال ۲۰۲۲ در رالی داکار شرکت کرد، می‌گوید امیدوار است این رویداد به زنان کمک کند تا هنگام رانندگی احساس راحتی بیشتری کنند.

او به نشریه نشنال گفت: «رالی جمیل حس ماجراجویی و اکتشاف را القا می‌کند. این رالی از افزایش تعداد زنان –راننده- در جاده حمایت می‌کند تا پشت فرمان راحت باشند و رانندگی را در شرایطی کاملاً متفاوت از رانندگی در جاده تجربه کنند.»

از سایر نقاط منطقه عاطفه صالح نماینده امارات خواهد بود و عمان صنعا الشکیلی و حلیمه البلوشی را پشت فرمان خواهد داشت.

الشکیلی اولین راننده مسابقه عمانی بود که در مسابقات رالی قهرمانی خاورمیانه ۲۰۲۰ شرکت کرد و در جایگاه سوم ایستاد.

الشکیلی می‌گوید: «رالی جمیل فرصتی برای من است تا عشقی را که از دوران کودکی نسبت به چالش‌ها داشته‌ام، تجدید کنم، به‌ویژه در زمینه مسابقات اتومبیل‌رانی، جایی که من می‌توانم خودم و سایر رقبا را در این رویداد برجسته GCC مختص زنان به چالش بکشم.»

الشکیلی که همچنین اولین باشگاه اتومبیل‌رانی زنان را در عمان تاسیس کرده افزود: «شرکت در این رویداد بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه بر توانمندسازی زنان عمانی در دنیای اتومبیل‌رانی و رالی، همچنین زنان عمانی را در این زمینه در صحنه بین‌المللی نیز نمایندگی می‌کند.»

سه تیم از ایالات متحده در این رویداد حضور دارند و از اروپا نیز یک تیم از سوئد و یک تیم از اسپانیا در این مسابقات شرکت خواهند کرد. یک تیم از مصر نیز در رالی جمیل حضور خواهد داشت.

برگزاری این رالی که به منظور تست سرعت طراحی نشده، برای اولین بار در ماه دسامبر اعلام شد. ورود برای هر شرکت‌کننده ۱۸ سال به بالا و دارای گواهینامه رانندگی مورد قبول در عربستان سعودی آزاد است. هیچ تجهیزات خاصی برای شرکت در رالی جمیل مورد نیاز نیست، چرا که خودروها باید کاملاً دست نخورده و ارتقا نیافته باشند.

بیشتر از جهان