کارگردان آمریکایی از تجربه کار با ولودیمیر زلنسکی می‌گوید

زلنسکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر در صنعت سرگرمی به عنوان کمدین و طنزپرداز تلویزیونی شناخته‌شده بود

مشهورترین نقش زلنسکی در سریال طنز «خادم مردم» بود - businessinsider

دیوید دادسون، کارگردان فیلم اهل آمریکا که با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در ساختن ۱۰ فیلم همکاری کرده است، این رهبر سیاسی را با توصیف «ذاتا باشخصیت» ستود.

زلنسکی پیش از سال ۲۰۱۹ که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، بیشتر در صنعت سرگرمی به عنوان کمدین و طنزپرداز تلویزیونی شناخته‌شده بود.

مشهورترین نقش او در سریال طنز «خادم مردم» بود. او در آن سریال نقش معلم مدرسه‌ای را داشت که دانش‌آموزش ویدیویی از او را در حال انتقاد از فساد اداری در اوکراین منتشر می‌کند که همه‌بین می‌شود و او را به سوی ریاست جمهوری سوق می‌دهد.

پخش این برنامه از سال ۲۰۱۵ از شبکه اوکراینی «وان پلاس وان» آغاز شد و به محبوبیت زیادی رسید و تبدیل به سه سریال و یک فیلم بلند شد. مطلب ایندیپندنت درباره این سریال را که آخر هفته گذشته از شبکه چهار پخش شد، در اینجا بخوانید.

پس از رسیدن آن سریال به محبوبیت خیره‌کننده در اوکراین، زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ شرکت کرد و با اکثریت آرا به پیروزی رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیوید دادسن، کارگردان آمریکایی فیلم که کارگردانی مجموعه‌ای از فیلم‌ها با حضور زلنسکی بوده است، ضمن حضور در برنامه «صبحانه» شبکه بی‌بی‌سی گفت: «او ذاتا باشخصیت است. کسی است که انگار همواره به آدم اعتماد دارد و این حس را می‌دهد که آدم قرار است بهترین کارش را ارائه دهد، و این که باور دارد که آدم‌ها بتوانند چنان کنند.»

«من با تدوین فیلم‌هایش کار را آغاز کردم و در نهایت کارگردان سه تا از فیلم‌هایش شدم. همیشه به من این حس را می‌داد که انگار اسپیلبرگ هستم. وقتی سر صحنه فیلمبرداری می‌آمد و به آدم نگاه می‌کرد، آدم حس قدرت و توانمندی می‌کرد.»

«پس عجیب نیست که به این مقطع رسیده است. دست‌کم برای من عجیب نیست.»

او افزود: «تمام شجاعت‌ها، استواری‌ها و استقامت‌هایی که مشاهده می‌کنیم، در واقع فقط بازتاب مردم اوکراین است. طبق تجربه‌ام در اوکراین و با توجه به آن که اکنون ۱۲ سال است که از ازدواجم با زنی اوکراینی می‌گذرد که در کی‌یف و سر فیلم زلنسکی با هم آشنا شده بودیم، می‌دانم که مردم اوکراین این طور هستند. بنابراین تعجبی ندارد که می‌بینیم ولودیمیر چنین رفتار می‌کند، چون طبق تجربه من، اوکراینی‌ها از دل و جان این طور هستند.

از دادسن درباره سوداهای سیاسی زلنسکی پرسیده شد، و او در پاسخ گفت: «هرگز بحثی پیش نیامد. در سال ۲۰۱۸ که داشتیم با هم آخرین فیلم را می‌ساختیم، داشت فعالانه برای کارزار انتخاباتی برنامه‌ریزی می‌کرد و و امری آشکار اما سربسته بود که هرگز در آن باره حرف نمی‌زد و واقعاً همه را به پرهیز از سخن گفتن در آن باره وامی‌داشت. دوست نداشت کسی از آن چیزی بداند و بنابراین آن قضیه از زندگی کاری و زندگی خانوادگی و هر آن چه قرار بود انجام گیرد، امری کاملا جداگانه بود. همه می‌دانستیم که قرار است نامزدی خود را اعلام کند، ولی حرف زدن از آن سر صحنه و در دفاتر به کلی تابو بود.

زلنسکی همچنین در دوبله اوکراینی فیلم‌های «خرس پدینگتون» سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷، صداپیشه نقش آن خرس بود و در سال ۲۰۰۶ در نسخه اوکراینی مجموعه «رقص با ستارگان» برنده شد.

ایندیپندنت سابقه پرافتخاری در راه‌اندازی کارزارهای حمایت از حقوق آسیب‌پذیرترین اقشار دارد و در جنگ سال ۲۰۱۵ سوریه نیز کارزار «پناهندگان خوش‌ آمدید» را برای نخستین بار به راه انداختیم. اکنون آن کارزار را احیا کرده‌ایم و پس از بالا گرفتن بحران اوکراین، این تومار را آماده کرده‌ایم و از دولت می‌خواهیم تا در تضمین کمک‌رسانی‌ها بیشتر و سریع‌تر اقدام کند. برای کسب اطلاعات بیشترتر در مورد کارزار «پناهندگان خوش‌ آمدید»، روی این نشانی کلیک کنید. برای امضای تومار نیز روی این نشانی کلیک کنید. اگر مایل به کمک مالی هستید، لطفاً روی این نشانی کلیک کنید تا وارد صفحه «گوفاندمی» ما شوید.

© The Independent

بیشتر از جهان