نخست‌وزیر استرالیا: به شرایط پذیرش کرونا مانند آنفولانزا نزدیک می‌شویم

استرالیای غربی و شمالی در کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ از ایالت‌های شرقی عقب‌تر هستند

نخست‌وزیر استرالیا: «فرودگاه‌های ما دوباره باز هستند و مسافران بین‌المللی می‌توانند به کشورمان بیایند» - STRINGER / AFP

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، روز شنبه گفت که رهبران سیاسی این کشور می‌خواهند به مرحله جدیدی از زندگی با کووید-۱۹ قدم بگذارند. به گفته او در این مرحله، با مشورت کارشناسان و متخصصان بهداشتی، کرونا مانند آنفلوانزا در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر استرالیا یک روز پس از دیدار با اعضای کابینه ملی، به خبرنگاران گفت که در آن جلسه در مورد انتقال به «مرحله D» طرح ملی واکنش به بیماری کووید-۱۹ بحث کرده‌اند.

موریسون که دولت محافظه‌کارش در ماه مه با انتخابات روبرو می‌شود، اظهار کرد: «فرودگاه‌های ما دوباره باز هستند و مسافران بین‌المللی می‌توانند به کشورمان بیایند. در حال حاضر برخی از شرایط قرنطینه هنگام ورود برداشته شده و همه اینها یعنی در حال نزدیک شدن به پایان مقررات مرتبط با کرونا هستیم.»

به گفته او متخصصان بهداشتی توصیه‌هایی برای نحوه کنار گذاشتن سایر مقررات‌ مرتبط با کووید-۱۹ اعلام کرده‌اند که با در نظر گرفتن آنها استرالیا رفته رفته کرونا را مانند بیماری آنفلوانزا در نظر می‌گیرد. 

موریسون در عین حال گفت که استرالیای غربی و شمالی در کاهش محدودیت‌ها یک ماه از ایالت‌های شرقی عقب‌تر هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات بهداشتی در نیو ساوت ولز، پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا، این هفته نگرانی خود را در مورد افزایش زیرسویه‌های اومیکرون اعلام کردند و گفتند که احتمال دارد شیوع این ویروس به دو برابر شدن موارد ابتلای روزانه تا پایان ماه منجر شده و به آماری حدود ۱۵ هزار نفر برسد. 

تصمیم کشورهای مختلف برای کنار گذاشتن محدودیت‌های ناشی از کرونا و بازگشت به زندگی در شرایطی است که روند ابتلا به کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

روز چهارشنبه نیز مسئولان بهداشتی اتریش اعلام کردند با توجه به خطر کمتر سویه اومیکرون، در برابر الزام واکسیناسیون انعطاف نشان می‌دهند و الزامی شدن واکسیناسیون برای بزرگسالان این کشور را به حالت تعلیق درآوردند.

روز پنجشنبه نوزدهم اسفند، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو سال پس از شیوع همه‌گیری بیماری نوظهور کووید-۱۹، تاکید کرد که کرونا تمام نشده است.

«تدروس آدهانوم» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: «اگرچه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در سطح جهان رو به کاهش است و چندین کشور محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده‌اند، این بیماری هنوز به پایان نرسیده و تا زمانی که در همه نقاط دنیا تمام نشود، هیچ نقطه‌ای از جهان از آن در امان نخواهد بود.»

سازمان جهانی بهداشت همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی بهداشت در مورد کووید-۱۹ در حال بررسی معیارهای مورد نیاز برای اعلام پایان وضعیت اضطراری بین‌المللی است و در حال حاضر، ما در این موقعیت قرار نداریم.»

بیشتر از جهان