ند پرایس: بابت احیای برجام، امتیازی به روسیه نمی‌دهیم

«چند گام بیشتر به توافق باقی نمانده است، اما فرصت زیادی هم باقی نیست»

Andrew Harnik/Pool via REUTERS

آمریکا می‌گوید در گفت‌وگوهای وین قصد ندارد گزینه تازه یا ویژه‌ای را در ارتباط با تحریم‌های روسیه ارائه کند و مذاکرات هسته‌ای ایران و تحریم‌های روسیه، دو مسئله کاملا جدا از یکدیگرند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در نشست رسانه‌ای روز پنج‌شنبه ۱۰ مارس، در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای هسته‌ای وین گفت: «در گفت‌وگوها پیشرفت‌های زیادی به دست آمده است و اختلاف‌ها به چند مورد جزئی کاهش یافته است.»

با این‌ حال او با تأکید کرد که فرصت چندانی برای رسیدن به توافق باقی نیست و از همه طرف‌های گفت‌وگو خواست در پی کسب نتیجه باشند.‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرایس گفت: «مسائل کوچک باقی‌مانده از آن جهت اهمیت دارند که حل آنها دشوار است.» او تأکید کرد که ایالات متحده جدیت لازم برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوها را دارد و از همه طرف‌ها خواست با جدیت بر روی حل مسائل بازمانده تمرکز کنند.

در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست تازه روسیه مبنی بر مستثنا شدن همکاری‌اش با ایران از تحریم‌های بین‌المللی، یکی از دلایل به تاخیر افتادن دستیابی به توافق است، پرایس گفت: «هیچ ارتباطی میان تحریم‌های تازه روسیه و گفت‌وگوهای بازگشت به برجام نیست. او افزود هدف برجام جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و این هدفی است که روسیه نیز در پی آن است.»

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید نظرش در باره اظهارات مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در دولت دونالد ترامپ که گفته‌است دولت بعدی آمریکا دوباره از برجام خواهد شد چیست. پرایس گفت: «در باره گفته‌های شهروندان عادی اظهار نظری نمی‌کنم.»

بیشتر از جهان