عربستان سعودی: بزرگترین کارخانه مهمات‌سازی جهان را احداث می‌کنیم

عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰درصد هزینه‌های نظامی خود را به صنایع داخلی اختصاص دهد

شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی در راستای بومی‌سازی صنایع دفاعی در آن کشور، «بزرگ‌ترین کارخانه مهمات‌سازی جهان» را احداث می‌کند.

تلویزیون دولتی الاخباریه، به نقل از ولید ابوخالد، مدیرعامل شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی (SAMI) اعلام کرد که  آن شرکت درحال کار بر روی احداث «بزرگ‌ترین کارخانه مهمات‌سازی جهان» و بومی‌سازی صنایع دفاعی است.

به گفته ابوخالد عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۵۰درصد از هزینه‌های نظامی خود را به صنایع داخلی و بومی کشور اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که آن شرکت برای تولید یک پهپاد ساخت سعودی برنامه‌ریزی کرده است. 

شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی یک شرکت تابعه کاملا متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی (PIF) است که در سال ۲۰۱۷ به‌منظور بومی‌سازی صنایع نظامی تاسیس شد و یکی از شرکای راهبردی «نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی» (World Defense Show) است که از روز یکشنبه، ۱۵ اسفندماه، در ریاض آغاز به‌کار کرد.

این شرکت روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، قصد دارد «تحول خود را برای تبدیل‌شدن به یکی از ۲۵ شرکت برتر دفاعی و امنیتی در جهان تا سال ۲۰۳۰ سرعت بخشد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه همچنین آمده است: «شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی علاوه‌بر نمایش محصولات و سیستم‌های دفاعی نوآورانه و جامع، قصد دارد همکاری‌های خود را با قطعه‌سازان مشهور جهانی گسترش دهد، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و شرکت‌های تابعه جدید و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند و صادرات خود را از طریق مشارکت در نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی ۲۰۲۲ افزایش دهد.» 

نخستین نمایشگاه صنایع دفاعی جهانی عربستان سعودی صبح روز یکشنبه در شهر ریاض با مشارکت مقام‌های لشکری و کشوری و شرکت‌های صنایع نظامی این کشور افتتاح شد و تا چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه، ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه حدود ۶۰۰ غرفه از بیش از ۴۰ کشور جهان حضور دارند و برگزارکنندگان پیش‌بینی می‌کنند که ۳۰هزار نفر از آن بازدید خواهند کرد.

برگزارکننده نمایشگاه صنایع دفاعی جهانی که قرار است هر دو سال یک‌بار برگزار شود، اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی است.

بیشتر از جهان