اسباب‌کشی ملکه بریتانیا از کاخ باکینگهام و اقامت دائم در وینزور

در طول جنگ جهانی دوم، قلعه وینزر نخست به عنوان استراحتگاه آخر هفته استفاده می‌شد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، در کالسکه سلطنتی- Tolga AKMEN / AFP

طبق گزارش‌ها، ملکه بریتانیا پس از اقامت دائمی دو ساله‌ گذشته‌اش در قلعه وینزور، دیگر هرگز در لندن زندگی نخواهد کرد.

علیاحضرت و همسرش در آغاز همه‌گیری کرونا و پیش از مرگ شاهزاده فیلیپ در آوریل سال گذشته میلادی، به آن اقامتگاه برکشایر نقل مکان کردند.

ملکه دو کریسمس گذشته را به دلیل مقررات کرونا در کاخ وینزور گذرانده است و اکنون گویا «هیچ برنامه‌ای» برای بازگشت به کاخ باکینگهام ندارد.

براساس گزارش ساندی تایمز، این وضعیت بدان معنا است که هنگامی که دوره پادشاهی شاهزاده چارلز فرا برسد، درباریان بعدی که در کاخ باکینگهام اقامت خواهند کرد، دوک و دوشس کورنوال خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیوگو ویکرز، نویسنده حوزه دربار، در مصاحبه  با روزنامه ساندی تایمز گفت که کاخ وینزور مکان «مورد علاقه» ملکه است. او افزود: «آن‌جا خاطرات زیادی با شاهزاده فیلیپ دارد، اسب‌هایش آن‌جا هستند، و خانواده‌اش در نزدیکی آن جا زندگی می‌کنند. پس منطقی است.»

فاصله وینزور از بگشات پارک، محل زندگی شاهزاده ادوارد، با اتومبیل کوتاه است، و شاهزاده اندرو نیز در اقامتگاه سلطنتی وینزور اقامت دارد.

ملکه بیشتر دوران کودکی خود را با پدر و مادرش در وینزور گذراند، سپس، زمانی که الیزابت پنج ساله بود، پدربزرگش، پادشاه جورج پنجم، آن اقامتگاه سلطنتی را به دوک و دوشس یورک هدیه داد.

در طول جنگ جهانی دوم، قلعه وینزور نخست به عنوان استراحتگاه آخر هفته استفاده می‌شد، ولی سپس ملکه و خواهرش، شاهزاده مارگارت، به دلیل امنیت بیشتر آن قلعه نسبت به لندن، به آن‌جا نقل مکان کردند.

کریستوفر وارویک، زندگی‌نامه‌نویس درباریان، در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با  بی‌بی‌سی گفت که وینزور «مدتی طولانی خانه ملکه و خواهرش بود و همین امر باعث تقویت احساسات و وابستگی او به مکانی می‌شود که به آن علاقه زیادی دارد.»

وینزور همچنین محل دفن شاهزاده فیلیپ است. زمانی هم که  ملکه چشم از جهان فروبندد، پیکر او نیز در کنار وی، در کلیسای یادبود پادشاه جورج ششم در وینزور به خاک سپرده خواهد شد.

ایندیپندنت برای اظهارنظر در این باره، با کاخ باکینگهام تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان