شکل و شمایل کاخ باکینگهام بعد از نوسازی ۳۶۰ میلیون پوندی

این نوسازی اولین بازسازی مفصل کاخ از زمان پایان جنگ جهانی دوم است

کاخ باکینگهام، بیشتر سال گذشته را به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا تعطیل بود - Tolga Akmen / AFP

کاخ باکینگهام نوسازی مفصلی داشته و حساب‌های سلطنتی نشان می‌دهد که در مجموع ۳۶۹ میلیون پوند برای نوسازی خانه ملکه در لندن خرج شده است.

این کاخ ۷۷۵ اتاق دارد که ۵۲ اتاق خواب سلطنتی و ویژه مهمانان، ۱۸۸ اتاق برای کارمندان و ۹۲ دفتر کاری از جمله آن‌ها هستند. این ساختمان ۷۸ دستشویی هم دارد.

از آنجا که کاخ بیشتر سال گذشته را به دلیل شیوع همه‌گیری تعطیل بود، در حالی که سابقا عموم مردم می‌توانستند از برخی نقاط کاخ بازدید کنند، زمانی کافی فراهم آمد تا به نوسازی کاخ که بخشی از برنامه‌ای ۱۰ ساله است، پرداخته شود.

تصاویر نشان می‌دهد که از سالن اجتماعات بزرگ کاخ باکینگهام برای تحویل و انبار کردن محصولات نوسازی ساختمان استفاده شده است. در همین حال سقف کاخ و بیشتر شبکه لوله‌کشی و سیم‌کشی آن هم که از دهه ۱۹۵۰ نصب شده بودند، تعویض خواهد شد.

آسانسورهایی جدید هم نصب می‌شوند تا رفت‌وآمد را در کاخ تسهیل کنند. این نوسازی اولین بازسازی مفصل کاخ از زمان پایان جنگ جهانی دوم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه اکنون بیشتر در کاخ ویندزور اقامت دارد و قرار نیست هنگام نوسازی زمان زیادی را در کاخ باکینگهام سپری کند.

سر مایکل استیونز، خزانه‌دار ملکه، گفته است که نوسازی کاخ، بخشی از برنامه‌ای گسترده‌تر است که در سال ۲۰۲۲ پیش از مراسم بزرگداشت «پلاتینوم» والاحضرت، زمانی که او ۷۰ سال خدمت خود به تاج و تخت را جشن می‌گیرد، انجام خواهد شد.

او گفت: «واضح است که ما جشن‌های پیش رو برای بزرگداشت پلاتینوم در سال ۲۰۲۲ را مدنظر داریم و تمام برنامه‌های کاری خود برای کاخ باکینگهام را به نحوی طراحی کرده‌ایم تا مطمئن شویم این کاخ نقشی قابل توجه در آن جشن‌ها ایفا خواهد کرد؛ از جمله در مهمانی‌هایی که در باغ کاخ برگزار می‌شوند و البته که هنگام حضور ملکه در بالکن برای رژه رنگ‌ها.»

تعطیلات اداری چند روزه برای گرامیداشت این مناسبت که قرار است از پنجشنبه دوم ژوئن تا یکشنبه پنجم ژوئن سال آینده برگزار شود، در نظر گرفته شده است.

وب‌سایت خاندان سلطنتی اعلام کرده است که این تعطیلات اداری «برای جوامع و شهروندان سراسر بریتانیا فرصتی فراهم می‌آورد تا گرد هم آیند و این نقطه عطف تاریخی را جشن بگیرند. چهار روز جشن و پایکوبی شامل مراسم‌هایی عمومی و فعالیت‌های مختلف جوامع خواهد بود و همچنین لحظات ملی به یادماندنی از ۷۰ سال خدمت ملکه را منعکس خواهد کرد.»

© The Independent