ابراز «نگرانی عمیق» سازمان بهداشت جهانی از حمله به مراکز درمانی در اوکراین

حمله به بخش درمانی، «نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی» است

محموله‌ای از کمک‌های بهداشتی و درمانی به حجم شش هزار متر مکعب روز پنجشنبه وارد لهستان خواهد شد تا به اوکراین ارسال شود-DANIEL LEAL / AFP

روز چهارشنبه، ۲ مارس، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، «نگرانی عمیق» خود را از گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله به تاسیسات و مراکز درمانی در اوکراین ابراز کرد و گفت که در حال بررسی صحت این گزارش‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت، بهداشت و بی‌طرفی مراکز درمانی، از جمله کارکنان آن‌ها، ارائه خدمات به بیماران، نقل و انتقالات، و حق دسترسی به خدمات درمانی باید محترم شمرده و رعایت شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آدهانوم در ادامه تاکید کرد که حمله به بخش درمانی، «نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی» است.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته گزارش حمله‌ای با سلاح‌های سنگین به یک بیمارستان در اوکراین را (که موجب کشته شدن چهار تن و زخمی شدن ده تن دیگر، از جمله شش تن از کادر درمان، شد) تایید کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که محموله‌ای از کمک‌های بهداشتی و درمانی به حجم شش هزار متر مکعب روز پنجشنبه وارد لهستان خواهد شد تا به اوکراین ارسال شود.

سازمان ملل برآورد می‌کند که از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، تاکنون حدود یک میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند و حدود ۸۷۵ هزار نفر از آنان به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

بیشتر از جهان