صدای مرموز ضبط شده مربوط به «سندرم هاوانا» پخش شد

این صدا بی‌ضرر است زیرا محصول جانبی است نه خود صدا

مقام رسمی پیشین آمریکا صدایی را در خارج از خانه‌اش در هاوانا ضبط کرد - npr

صدایی ضبط شده‌ مدعی است که صدای مربوط به سندروم هاوانا را فاش کرده است؛ بیماری مرموزی که دولتی‌ها، سربازان، و کارکنان اطلاعاتی آمریکا را در سال‌های اخیر درگیر کرده است.

روز یکشنبه، اخبار «۶۰ دقیقه» صدایی ضبط شده را پخش کرد که یک مقام رسمی پیشین آمریکا در خانه‌اش در هاوانا در کوبا شنیده بوده است.

این صدا بی‌ضرر است زیرا محصولی جانبی است نه خود صدا.

یک مقام رسمی پیشین آمریکا صدایی را در خارج از خانه‌اش در هاوانا در کوبا ضبط کرد. آسیب‌دیدگانی که اخبار ۶۰ دقیقه با آن‌ها گفت‌وگو کرده است گفتند که صدا یا احساس فشار از یک جهت می‌آمده است.

توجه: گوش دادن به این صدای ضبط شده آسیبی نمی‌رساند. این محصولی جانبی است.

https://t.co/7KvSMPKtWT pic.twitter.com/nW9CsaBJxZ

۶۰ دقیقه (@60Minutes)، ۲۱ فوریه ۲۰۲۲

این مقام پیشین آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در توصیف این صدا برای اخبار ۶۰ دقیقه چنین گفت: «این صدای بلند اتاقم را کاملا پر کرد.»

از سال ۲۰۱۶ در حدود ۲۰۰ کارمند آمریکایی نشانه‌های متفاوتی را در خود گزارش کرده‌اند، از سردرد گرفته تا صدای زنگ در گوش و از دست دادن شنوایی، حافظه، و تعادل. بعضی از قربانیان حتی دچار آسیب درازمدت مغزی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مطالعه‌ای که به دستور وزارت امور خارجه انجام شد به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد منبع از پالس انرژی حاصل از فرکانسی رادیویی است که به اهداف ایالات متحده آمریکا «نشانه گرفته شده است».

مقام‌های آمریکایی گفتند این رویدادها نه‌تنها در سفارت‌ها رخ داده، بلکه دو مورد هم در نزدیکی کاخ سفید پیش آمده است.

اولیویا تروی، یکی دیگر از مشاوران پیشین امنیتی و ضدتروریسم مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به ۶۰ دقیقه گفت که او این نشانه‌ها را در کاخ سفید تجربه کرده است.

خانم تروی در سال ۲۰۱۹ گفت که وقتی در حال پایین آمدن از پلکان ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور در کنار وست وینگ (ضلع غربی کاخ سفید) بوده، صدایی نافذ شنیده است.

او گفت: «اما مثل این بود که این صدای نافذ را در داخل سرم احساس می‌کردم. یادم می‌آید مثل این که طرف راست سرم بود و من تقریبا دچار سرگیجه شدم. تعادل نداشتم، احساس تهوع می‌کردم. یک جوری گیج بودم و فقط یادم می‌آید با خودم فکر کردم که خب، نباید از پله‌ها بیفتی پایین. باید دوباره تعادلت را پیدا کنی و خودت را سرپا نگه داری.

«تقریبا شبیه به این بود که نمی‌توانستم درست درک کنم. انگار دچار حمله شوک‌آور فلج‌کننده‌ای شده بودم. من هرگز چنین احساسی نداشتم. هرگز چیزی شبیه به این را احساس نکرده بودم.

«و به این ترتیب، من... می‌دانید، من... با خودم فکر کردم، نکند یک دفعه دچار تومور مغزی شده‌ام. آیا علتش این است؟ آیا دارم سکته می‌کنم؟»

مایلز تیلور، رئیس پیشین کارکنان امنیت داخلی، به ۶۰ دقیقه گفت که او معتقد است هدف دو رویداد مرموز در خانه‌اش در واشنگتن قرار گرفته است.

او گفت: «کسی دارد سعی می‌کند به ما پیامی بفرستد مبنی بر این که قادر است ما را هدف قرار دهد و ما نمی‌توانیم او را بزنیم. این مسئله که اکنون وارد آمریکا شده است به نوعی چندان فرقی با وارد شدن به قلمرو جنگ ندارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان