برجام، محور گفت‌و‌گوی بنی گانتز و کامالا هریس

بنی گانتز از تعهد جو بایدن و کامالا هریس در ممانعت از هسته‌ای شدن ایران قدردانی کرد

گانتز گفت هر توافقی در آینده باید نقش نظارتی آژانس بین‌المللی اتمی بر برنامه هسته‌ای ایران را تقویت کند‌ـ Courtesy/Defense Ministry

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و وزیر دفاع اسرائيل شامگاه شنبه ۱۹ فوریه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، با یکدیگر دیدار و در مورد برخی موضوع‌ها از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و احتمال بازگشت به برجام گفت‌و‌گو کردند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در توییتی با اشاره به «پیوندهای بی‌همتا و استراتژیک میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا» و همکاری‌های امنیتی این دو کشور، از تعهد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، در ممانعت از هسته‌ای شدن ایران قدردانی کرد و گفت هر توافقی در آینده باید علاوه بر تعیین تکلیف پرونده‌های گشوده در برنامه هسته‌ای ایران، نقش نظارتی آژانس بین‌المللی اتمی را تقویت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اکسیوس، مقام‌های اسرائيلی می‌گویند ارزیابی اورشلیم این است که ایالات متحده آمریکا و ایران در یک قدمی توافق قرار دارند و احتمال می‌رود توافق تازه در دو هفته آینده امضا شود.

به نوشته این رسانه، برخی مقام‌های امنیتی اسرائیلی گزینه بازگشت به برجام را کم‌خطرتر از وضعیت کنونی ارزیابی می‌کنند که عملا هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران حاکم نیست.

وزیر دفاع اسرائيل در این توییت همچنین نوشت در دیدار با معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، به اهمیت گسترش پیمان ابراهیم اشاره کرد و او را در جریان گام‌های اسرائيل برای تعمیق همکاری‌ها با کشورهای همسایه در منطقه قرار داد.

پیمان ابراهیم به ابتکار دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری پیشین آمریکا، شکل گرفت و به عادی‌سازی روابط اسرائيل با برخی کشورهای عربی از جمله بحرین و امارات متحده عربی انجامید. در ماه‌های اخیر، همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی اسرائيل با دو کشور بحرین و امارات متحده عربی رو به گسترش بوده است.

بیشتر از جهان