بیانیه پایانی ۲۲ بهمن؛ تقدیر از تیم مذاکره‌کننده به دلیل «تبعیت از منویات رهبری» 

ادعای ستاد برگزاری دهه فجر: «افزایش توان نظامی و موشکی ایران مطالبه همگان است»

در این بیانیه از دولت، مجلس و قوه‌ قضاییه نیز تقدیر و ادعا شده است که آمریکا برای ایران «نقشه‌های شوم» دارد‌ـ عکس از توییتر مهرپویا

راهپیمایی ۲۲ بهمن با تقدیر از تیم مذاکره‌کننده ایران در وین و تاکید بر افزایش توان موشکی و نظامی ایران به پایان رسید. برگزارکنندگان این مراسم در بیانیه پایانی، با اشاره به سخنان اخیر خامنه‌ای از «تهاجم ترکیبی به دشمن» خبر دادند.

در قطعنامه پایانی مراسم ۲۲ بهمن، ضمن «محکوم کردن» مواضع مقام‌های ارشد کشورهای غربی از تیم مذاکره‌کننده ایران به دلیل «تبعیت از منویات رهبری» تقدیر شد.

«الگوی نجات‌بخش انقلاب اسلامی ایران برای سایر ملل»، «تغییر هندسه قدرت» و «فتح دروازه‌های تمدن نوین اسلامی» از دیگر ادعاهای مطرح‌شده در این بیانیه است.

در ادامه قطعنامه پایانی ۲۲ بهمن نیز با اشاره به سخنان اخیر خامنه‌ای، از «دستگاه‌های ذی‌ربط، صداوسیما، اهل‌قلم و افسران جنگ نرم» خواسته شد که «ترفندهای دشمنان را نقش بر آب کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی خامنه‌ای در سخنرانی اخیرش با طرح این ادعا که «جبهه دشمن امروز یک تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی است»، گفته بود: «ما هم در مقابل، بایستی حرکتمان ترکیبی باشد، از همه جهات بایستی تلاش کنیم.»

برگزارکنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن در ادامه این بیانیه مدعی شدند که افزایش توان نظامی و موشکی ایران «مطالبه همگان» است. آنان در ادامه ادعاهای خود، اقتصاد مقاومتی را «تنها راهکار حل مشکلات» خواندند و خواستار حمایت از تولید داخلی شدند.

عکس از ایسنا

این ادعا نیز در حالی مطرح می‌شود که شواهد نشان می‌دهد بسیاری از تولیدکنندگان وابسته به حاکمیت در بازار غیررقابتی و انحصاری، روزبه‌روز قیمت کالاهای خود را افزایش می‌دهند در حالی‌ که کیفیت‌ محصولاتشان کمتر هم می‌شود.

امضاکنندگان بیانیه پایانی ۲۲ بهمن با تکرار مواضع پیشین جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اقدام‌های مداخله‌جویانه در کشورهای دیگر، اعلام کردند: «بار دیگر بر حفظ وحدت ملی و دوری از هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه و فتنه‌گرایانه جریان‌های داخلی و خارجی تاکید و بر حمایت همه‌جانبه خود از همبستگی جهان اسلام و جبهه مقاومت دفاع از فلسطین و قدس اشغالی به عنوان مسئله اول مسلمین تصریح و همچنین جنایات وحشیانه رژیم مرتجع آل سعود و هم‌پیمانان آن در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی و مدعی حقوق بشر را محکوم می‌نماییم.»

در این بیانیه از دولت، مجلس و قوه‌ قضاییه نیز تقدیر شده است. در پایان هم با این ادعا که آمریکا برای ایران «نقشه‌های شوم» دارد، آمده است: «هرگونه مداخله و شبهه‌افکنی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را خیال خام دانسته و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه‌ علم و فناوری، نظامی، امنیتی و سیاسی حمایت قاطع نموده و آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع در مقابل هرگونه تهدید احتمالی اعلام می‌نماییم.»

مراسم مربوط به «پیروزی انقلاب اسلامی ایران» را «ستاد دهه فجر» برگزار می‌کند. این ستاد زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است. این سازمان هم یکی از نهادهای زیرمجموعه علی خامنه‌ای است که ماموریت اجرای مطالبه‌های عقیدتی او و حکومت ایران را بر عهده دارد.

یکی از وظایف ستاد دهه فجر آماده‌سازی بیانیه یا «قطعنامه پایانی ۲۲ بهمن» است که برگرفته از مسائل سیاسی روز و همسو با دیدگاه‌های علی خامنه‌ای و حاکمیت تهیه می‌شود. این بیانیه از این جهت اهمیت دارد که رویکرد جمهوری اسلامی ایران را در سیاست داخلی و خارجی نشان می‌دهد.