ایالات متحده حمله تروریستی حوثی‌ها به فرودگاه ابها را به‌شدت محکوم کرد

«جو بایدن در گفت‌وگو با پادشاه عربستان سعودی بار دیگر بر پشتیبانی ایالات متحده از این کشور تاکید کرده است»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن- Nicholas Kamm / AFP

ایالات متحده آمریکا در روز پنجشنبه، ۱۰ فوریه، حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرد. در این حمله ۱۲ تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، گفت: «ایالات متحده حمله تروریستی امروز را به‌شدت محکوم می‌کند.» سالیوان با اشاره به اینکه شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند، تاکید کرد که واشنگتن با عربستان سعودی و شرکای بین‌المللی خود همکاری می‌کند تا حوثی‌ها پاسخگوی اقدامات خود باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که جو بایدن در گفت‌وگو با پادشاه عربستان سعودی در روز چهارشنبه، بار دیگر بر پشتیبانی ایالات متحده از عربستان سعودی تاکید کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که شماری از مسافران و کارگران فرودگاه ابها در اثر اصابت ترکش‌های یک پهپاد سرنگون‌ شده زخمی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، پدافند هوایی این کشور پهپادی را که به فرودگاه نزدیک می‌شد، رهگیری و سرنگون کرد.

ائتلاف عربی همچنین هشدار داد که در پاسخ به تهدید فرودگاه‌های غیرنظامی و مسافران قاطعانه اقدام‌ خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، فرودگاه ابها واقع در نزدیکی شهر خمیس مشیط، چندین بار هدف حمله پهپادی و موشکی قرار گرفته است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از دولت قانونی یمن که در حال نبرد برای بازپس‌گیری قدرت در این کشور است، پشتیبانی می‌کند. شبه‌نظامیان حوثی که با دولت قانونی این کشور می‌جنگند و از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند، بارها با موشک و پهپاد به اهداف‌ غیرنظامی در عربستان سعودی حمله کرده‌اند.

بیشتر از جهان