پدافند عربستان یک پهپاد حوثی‌ها را منهدم کرد

حوثی‌ها فرودگاه ابها را هدف قرار داده بودند، اما پدافند عربستان آن را رهگیری کرد

فرودگاه ابها، عربستان سعودی- 

AFP

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، که با حوثی‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران در یمن می‌جنگد، امروز پنج‌شنبه، ۱۰ فوریه، اعلام کرد که در اثر اصابت ترکش یک پهپاد منهدم شده، چهار نفر در فرودگاه ابها زخمی شدند.

خبرگزار دولتی SPA گزارش داده که مجروحان غیرنظامی هستند. شبکه دولتی اخباریه عربستان هم اعلام کرده که هویت مجروحان مشخص نشده است، اما آنها از مسافران و کارگران فرودگاه هستند.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی عربستان سعودی، امروز پنج‌شنبه یک پهپاد پرتاب شده به سمت فرودگاه ابها را رهگیری و منهدم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، همچنین با انتشار توییتی اعلام کرد: « ما در پاسخ به تهدید هدف قرار دادن فرودگاه‌های غیرنظامی و مسافران، اقدامات عملیاتی قاطعانه‌ای انجام خواهیم داد.»

فرودگاه ابها، در نزدیکی شهر خمیس مشیط، در سال‌های اخیر بارها شاهد حملات پهپادی و موشکی بوده است.

حملات شورشیان حوثی، به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است و تیم‌های پدافند هوایی تقریبا روزانه راکت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین را رهگیری می‌کنند.

برنامه موشکی و پهپادی حوثی‌ها، از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵  به طور مرتب پیچیده‌تر شده است. کارشناسان و مقامات می‌گویند که ایران و دیگر گروه نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی، یعنی حزب‌الله لبنان، بیشترین کمک را در این زمینه در اختیار شورشیان حوثی قرار داده‌اند.

بیشتر از جهان