انتشار تصاویر دستکاری‌شده، عامل خودکشی دو نوجوان مصری

مصر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب، جامعه‌ای محافظه‌کار است که آزار و اذیت زنان در آن رایج است

بیش از ۹۰ درصد از زنان مصری بین ۱۸ تا ۳۹ سال در سال ۲۰۱۹ گفته‌اند که نوعی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند- AFP

پس از خودکشی یک نوجوان به دلیل باج‌خواهی با استفاده از تصاویر دستکاری‌شده، دادستان‌های مصر پنج نفر را به‌عنوان متهم معرفی کردند. این دومین حادثه از این نوع در چند هفته اخیر است.

 به گزارش آی ۲۴، رسانه‌های محلی گزارش دادند که هایدی ۱۵ ساله اوایل ماه فوریه جان خود را از دست داد. پرونده او یادآور پرونده «بسنت خالد» ۱۷ ساله، یکی دیگر از ساکنان شمال مصر است که در ماه دسامبر در شرایطی مشابه خودکشی کرد.

 دادستان عمومی مصر در بیانیه‌ای روز یکشنبه، اعلام کرد که هایدی با استفاده از تصاویر دستکاری‌شده مورد باج‌گیری قرار گرفته است. تصاویر مقتول درنتیجه اختلاف بین مادرش و همسایگانشان در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

در بیانیه دادستانی آمده است: این پنج مظنون به اتهام «تهدید هایدی و خواهرش از طریق یک برنامه رسانه‌های اجتماعی، انتشار تصاویر ناشایست منتسب به او و تعرض به حریم خصوصی او» در دادگاه حاضر می‌شوند.

مصر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب، جامعه‌ای محافظه‌کار است که آزار و اذیت زنان در آن رایج است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از زنان مصری بین ۱۸ تا ۳۹ سال در سال ۲۰۱۹ گفته‌اند که نوعی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

در مورد بسنت خالد، تصاویری از او پس از خودداری از داشتن رابطه با باج‌گیران ادعایی‌اش به اشتراک گذاشته شد که چهره او را روی بدنی برهنه قرار داده بودند. او دست نوشته‌ای پیش از خودکشی خطاب به مادرش از خود به جا گذاشت که توسط رسانه‌های محلی منتشر شده است.

 این نوجوان نوشت: «مامان، باید باور کنی، من آن دختر نیستم، تصاویر جعلی هستند، من سزاوار اتفاقاتی نیستم که برای من افتاده است.»

پلیس دو جوان را در ماه ژانویه به دلیل باج‌گیری دستگیر کرد و همچنین یکی از معلمان او را که متهم به آزار و اذیت او در مقابل همکلاسی‌هایش است، بازداشت کرد.

بیشتر از جهان