امارات متحده عربی در آب‌های ابوظبی منابع گازی کشف کرد

تولید گاز طبیعی امارات وابستگی این کشور به واردات از قطر را کاهش خواهد داد

تا سال ۲۰۱۷، ذخایر اثبات‌شده گاز طبیعی امارات ۲۱۵ تریلیون فوت‌مکعب بود و در رتبه هفتم جهانی قرار داشت - رویترز

شرکت نفت ابوظبی (آدنوک) روز پنجشنبه از کشف گاز در آب‌های ابوظبی خبر داد. این اولین مورد از اکتشاف دریایی در امارات است.

به گزارش رویترز، شرکت نفت ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتایج موقت اولین چاه اکتشافی که انی ایتالیا (ENI) آن را اداره می‌کند، نشان می‌دهد بین ١.٥ تا ٢ تریلیون فوت مکعب گاز خام در این حوزه موجود است.

کنسرسیومی به رهبری دو شرکت انی ایتالیا (ENI) و شرکت پی‌تی‌تی‌ای‌پی تایلند PTT Exploration and Production Public Company Limited (PTTEP) حق اکتشاف منابع فراساحلی را در سال ٢٠١٩ به‌عنوان بخشی از اولین مناقصه اکتشافی از امارات دریافت کردند.

سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته (آدنوک) در بیانیه‌ای گفت: «کشف منابع گاز طبیعی در بلوک ٢ فراساحلی نشان می‌دهد که چگونه رویکرد این شرکت به مشارکت‌های استراتژیک، ما را قادر می‌سازد تا اکتشاف و توسعه منابع هیدروکربنی دست نخورده ابوظبی را تسریع کنیم.»

پیش‌تر و در روز اول دسامبر ٢٠٢١، شرکت ملی نفت ابوظبی (آدنوک) اعلام کرد که در نظر دارد برای افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز خود بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶، حدود ۱۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا سال ۲۰۱۷، ذخایر اثبات‌شده گاز طبیعی امارات ۲۱۵ تریلیون فوت‌مکعب بود و در رتبه هفتم جهانی قرار داشت. این میزان حدود سه درصد از کل ذخایر گاز طبیعی جهان است و محاسبات نشان می‌دهد که ذخایر اثبات‌شده گاز طبیعی امارات می‌تواند نیاز این کشور به گاز طبیعی را تا ۸۱ سال آینده تأمین کند.

شرکت ملی نفت ابوظبی (آدنوک) اعلام کرد که در نظر دارد برای افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز خود بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶، حدود ۱۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. هیئت‌مدیره این شرکت همچنین «استراتژی انرژی‌های جدید» را تصویب کرده که هدف اصلی آن کاهش میزان انتشار کربن و افزایش بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در بخش انرژی‌های تجدید پذیر، هیدروژن و سایر سوخت‌های کم‌کربن است. 

همچنین، افزایش تولید گاز طبیعی امارات وابستگی این کشور به واردات گاز از قطر از طریق خط لوله دلفین را نیز کاهش خواهد داد. بخشی از برق مورد نیاز در امارات از طریق گاز وارداتی از قطر تامین می‌شود و امارات از گاز وارداتی قطر برای تولید برق در نیروگاه‌ها بهره می‌گیرد.

بیشتر از جهان