مارک زاکربرگ: از چت‌های فیسبوک عکس نگیرید

این اقدام فیسبوک در واکنش به نگرانی‌ها در مورد امنیت و بحث گسترده‌تر ایمنی آنلاین و حق آزادی بیان است

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، شرکت مادر فیسبوک -  MANDEL NGAN / AFP

مارک زاکربرگ به کاربران پیام‌رسان (مسنجر) فیسبوک که از صفحه چت عکس می‌گیرند تذکر و ظاهرا هشدار‌ داده است. 

بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، شرکت مادر فیسبوک، در پستی که روز جمعه ۲۸ ژانویه منتشر شد، گفت در به‌روزرسانی این پیام‌رسان، کاربران مطلع می‌شوند که فرد دیگر از صفحه چتشان عکس گرفته است.

زاکربرگ همراه عکسی از صفحه گفت‌و‌گویش با پریسیلا چان، همسرش، نوشت: «یک به‌روز‌رسانی جدید برای چت‌های رمزگذاری‌شده مسنجر، به این ترتیب اگر کسی از پیامی که محو می‌شود عکس بگیرد، مطلع می‌شوید.»

او در ادامه افزود: «ما همچنین گیف‌ها (قالب مبادله گرافیک)، برچسب‌های تصویر و شکلک‌های واکنش نیز به چت‌های رمزگذاری‌شده اضافه می‌کنیم.»

این اطلاعیه پس از به‌روز‌رسانی جدید این بستر پیام‌رسان فیسبوک منتشر شد که به افراد اجازه می‌دهد پیام‌هایشان را روی تنظیمی بگذارند که پس از مشاهده محو شوند.

به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی (USA Today)، این قابلیت تاکنون در آمریکا عرضه شده است و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی، به کاربران فیسبوک در اروپا نیز ارائه شود.

بسترهای پیام‌رسان رقیب پیش‌تر این گزینه‌ها را ارائه داده بودند تا پیام‌های کاربران پس از مشاهده محو شوند و وقتی از صفحه گفت‌و‌گو عکس گرفته می‌شود، مطلع شوند.

این گروه از پیام‌رسان‌ها اسنپ‌چت را نیز شامل می‌شود و همچنین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ‌ـ که به‌تازگی زیرمجموعه شرکت مادر فیسبوک شده است‌ــ امکان رمزگذاری چت‌ها را دارند‌.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدام فیسبوک در واکنش به نگرانی‌ها در مورد امنیت و بحث گسترده‌تر ایمنی آنلاین و حق آزادی بیان است.

یکی از کاربران فیسبوک در پاسخ به پست زاکربرگ نوشت: «شما کی می‌خواهید دکمه نپسندیدن (دیسلایک) را اضافه کنید؟ ما جواب می‌خواهیم...»

فردی که ظاهرا به این به‌روزرسانی پیام‌رسان فیسبوک بدبین است، اضافه کرد: «شاید بتواند راهی پیدا کند گرسنه‌ها را سیر کند یا از آن بهتر، تمام مرض‌های روحی که این پلتفرم‌ها باعث و بانی‌اش بوده‌اند درمان کند یا شاید به بی‌خانمان‌ها سرپناه بدهد. می‌تواند هیچ‌کدام از این کارها را بکند؟»

این به‌روز‌رسانی‌ها در اینستاگرام نیز اعمال می‌شود، که زیرمجموعه متا، شرکت مادر فیسبوک، است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی