کرونا در ایران؛ ده مرکز استان قرمز شدند

بررسی اجباری کردن دوز سوم واکسن برای فعالیت مشاغل و اصناف و سایر حوزه‌ها

در شبانه‌روز گذشته ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند-REUTERS

با شیوع ویروس اومیکرون در ایران و آغاز موج ششم بیماری،‌ تهران و ۴۱ شهرستان دیگر کشور به دلیل افزایش موارد بستری کرونایی، در وضعیت قرمز قرار گرفتند. به گزارش تسنیم در حال حاضر ۴۲ شهر در وضعیت قرمز،‌ ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی‌،‌ ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۳۴ شهر در وضعیت آبی قرار گرفتند.

در میان شهرهای قرمز نام‌ ۱۰ مرکز استان شامل شهرهای تهران،‌ مشهد،‌ اراک،‌ خرم‌آباد،‌ قم،‌ یزد،‌ بندرعباس، بوشهر،‌ بیرجند و شیراز به چشم می‌خورد. در شبانه‌روز گذشته ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۷۴۰ تن از آن‌ها بستری شدند. در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد وحیدی، وزیر کشور، در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به افزایش نگرانی‌ها به دلیل گسترش شیوع سویه اومیکرون در کشور اشاره کرد و گفت نباید تجمع‌های غیر ضروری شکل گیرد و در این خصوص نظارت جدی انجام می‌شود.

وزیر کشور می‌گوید به همراه وزارت بهداشت و درمان در حال بررسی اجباری کردن دوز سوم واکسن برای فعالیت مشاغل، اصناف و سایر حوزه‌ها است. احمد وحیدی تاکید کرد این موضوع باید به تصویب ستاد ملی کرونا جهت لازم‌الاجرا شدن برسد.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مبارزه با کرونای کلان‌شهر تهران با تاکید بر لزوم بازگشت محدودیت‌‌های اجتماعی گفت: «توصیه‌های علمی به ستاد هم این است که ما محدودیت دو هفته‌ای را مجددا در فعالیت‌های اجتماعی داشته باشیم، چرا که برگزاری نشست‌ها، گردهمایی‌ها و هر نوع مراسم در این شرایط بسیار خطرناک است. بر این اساس ستاد ملی در جلسه روز شنبه این مسئله را به ستادهای استانی تفویض کردند و احتمالا به شکل فوق‌العاده‌ای مطلب بررسی و اعلام می‌شود و حداکثر تا شنبه آینده محدودیت‌های جدید اعلام خواهد شد.»

محسن منصوری، استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران نیز از غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: «تمامی مدارس مقطع ابتدایی و مهدهای کودک در استان تهران از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند.»