پیشنهاد پنج هزار دلاری ایلان ماسک برای حذف یک حساب توییتر

جوانی که در توییتر جت شخصی ماسک را ردیابی می‌کند، مبلغ پیشنهادی را کافی ندانست

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و مدیر اجرایی تسلا به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم معرفی شد-Christophe Gateau / dpa / AFP

ایلان ماسک به یک جوان ۱۹ ساله اهل فلوریدا پیشنهاد داد، در ازای دریافت پنج هزار دلار حساب توییتر ردیاب جت شخصی او را حذف کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، جک سوینی، دارنده حساب توییتر «ایلان‌جت» با بیش از ۱۵۰ هزار دنبال‌کننده، پیشنهاد ایلان ماسک را برای حذف حساب توییترش کافی ندانست و آن را رد کرد.

سوینی در این حساب توییتری، با استفاده از رباتی که برای نظارت بر پروازهای ایلان ماسک ساخته است، جت شخصی او را ردیابی می‌کند و زمان و مکان بلند شدن یا فرود هواپیما و مدت زمان هر سفر را توییت می‌کند.

این دانشجوی سال اول کالج حدود ۱۲ حساب ربات پرواز دیگر نیز ایجاد کرده است که سفرهای چهره‌های سرشناس عرصه فناوری، از جمله بیل گیتس و جف بزوس را دنبال می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک با ارائه پیشنهاد مالی به سوینی برای توقف ردیابی پروازهایش، به او گفت که آن کار خطر امنیتی در بر دارد و نمی‌خواهد که از طریق ردیابی سفرهایش، با حمله احتمالی روبه‌رو شود. اما آن جوان با رد پیشنهاد ماسک به او گفت که شاید گزینه‌هایی مانند کارآموزی و استخدام او بتواند موثرتر از پیشنهاد مالی واقع شود. ماسک هنوز به این درخواست پاسخیی نداده است.

جک سوینی گفت که از زمان اولین پرتاب Falcon Heavy در سال ۲۰۱۸، طرفدار اسپیس اکس بود. او درباره پیشنهاد پنج هزار دلاری ماسک گفت: «این مبلغ برای لذتی که از این کار می‌برم کافی نیست. با این پول شاید فقط بتوانم هزینه کالج را بپردازم و یک تسلا بخرم که جایگزین خوبی برای حساب توییترم نیست.»

با این حال، سوینی توصیه‌هایی فنی برای مسدود کردن برنامه ردیابی پرواز به ماسک ارائه کرد و سپس اعلام کرد که به نظر می‌رسد ماسک آن توصیه‌ها را به‌کار بسته است.

این جوان عاشق فناوری، در پاسخ به این پرسش که با وجود برنامه مسدودسازی، آیا همچنان می‌تواند پروازهای ماسک را ردیابی کند یا نه، گفته است: «من کار خودم را می‌کنم، فقط کمی مشکل‌تر.»

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و مدیر اجرایی تسلا، که به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم معرفی شد، از سوی بیش از ۶۶ میلیون کاربر در شبکه اجتماعی توییتر دنبال می‌شود. به گفته سردبیر تایم، ماجراجویی‌های فضایی ایلان ماسک، به نوعی او را به چارلز لیندبرگ، نخستین شخصیت سال مجله تایم در سال ۱۹۲۷ مرتبط می‌کند که در یک پرواز تاریخی، از فراز اقیانوس اطلس گذشت.

بیشتر از جهان