تغییرات در موساد، استعفای فرمانده عملیات ویژه

از زمان روی کار آمدن رئیس جدید موساد، این چهارمین مقام ارشد سازمان جاسوسی اسرائیل است که استعفا می‌دهد

بارنئا ۵۶ ساله، جاسوس باتجربه موساد خرداد ماه سال جاری جانشین یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل شد- Kobi Gideon/GPO

فرمانده بخش عملیات ویژه موساد به دلیل اختلاف نظر با «دیوید بارنئا»، رئیس این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

کانال ۱۳ اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد که این افسر ارشد موساد که از او نامی برده نشده است، پس از یک کشمکش لفظی با بارنئا استعفا داد. بر اساس اخبار منتشر شده، بارنئا در این جلسه به وی گفته است که او «سربار سازمان شده‌ است.»

در این گزارش آمده است به دلیل مشکلاتی که ماموران اسرائیلی در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند، بارنئا می‌خواست تغییرات سازمانی عمیقی ایجاد کند که این فرمانده ارشد موساد تمایلی به اجرای آن نداشت. همراه با این مقام ارشد، معاون او و چندین عامل دیگر موساد نیز استعفا دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارنئا ۵۶ ساله، جاسوس باتجربه موساد خرداد ماه سال جاری جانشین یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل شد. او که با نام «دِدی» مشهور است، ۲۵ سال در موساد فعال بوده و دو سال نیز معاون کوهن بوده است.

فرمانده بخش عملیات ویژه، چهارمین مقام ارشد موساد است که از زمان روی کار آمدن دیوید بارنئا در حدود هفت ماه پیش، این سازمان را ترک می‌کند. پیش از وی رئیس بخش فناوری، رئیس عملیات و رئیس شعبه مبارزه با تروریسم از سمت خود استعفا داده بودند. همه آن‌ها درجاتی معادل سرلشکر در نیروهای دفاعی اسرائیل داشتند.

بر اساس آن گزارش استعفاها مستقیماً با تصمیمات سازمانی اتخاذ شده توسط بارنئا برای تقسیم مسئولیت‌ها در سازمان و تقسیم شعب موجود مرتبط است.

بیشتر از جهان