ابتلای ٤٧ نفر از نمایندگان به کرونا؛ مجلس تعطیل شد

مقام‌های وزارت بهداشت به شهروندان توصیه می‌کنند برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند

بنابراین به توصیه ستاد ملی کرونا، جلسات علنی مجلس با تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس لغو شده است- عکس از اعتماد

در پی ابتلای ۴۷ نماینده مجلس شورای اسلامی به کرونا، نظام موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد جلسات علنی روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری لغو می‌شود.

به گزارش تسنیم، او در این باره گفت تست کرونای ۴۷ نماینده مجلس و ۳۰ کارمند قوه مقننه در روزهای گذشته مثبت شده است. بنابراین به توصیه ستاد ملی کرونا، جلسات علنی مجلس با تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس لغو شده است.

با این حال جلسات کمیسیون تلفیق بودجه همچنان برقرار خواهد بود.

روز گذشته، جلال رشیدی کوچی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد با انتقاد از حضور نمایندگان مبتلا به کرونا در جلسات مجلس در حساب توییتر خود نوشت: «در عجبم از نمایندگانی که علی‌رغم مثبت بودن تست کرونایشان، دیروز در کمیسیون تلفیق و امروز در صحن مجلس حضور داشتند و بی‌توجه به تذکرات دیگران، بر این رفتار غیرمسئولانه و اشتباه خود اصرار می‌ورزیدند. هیچ توجیهی برای به خطر انداختن سلامت دیگران پذیرفتنی نیست!»

سویه اومیکرون در ایران به سرعت در حال گسترش است. در همین رابطه، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، نیز روز پنجشنبه ۷ بهمن، در توییتی افزایش موارد بستری و مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها را تایید کرد و از شروع موج ششم کرونا در ایران خبر داد

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در رابطه با افزایش ابتلا به کرونا در کشور گفت: «لغو محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها باعث شده است که در نیمه دوم بهمن، سرعت بیماری افزایش یابد.

او افزود: «متاسفانه زمانی به محدود کردن بازگشایی‌ها فکر می‌کنیم که در اوج قرار گرفته‌ایم. آن زمان خیلی دیر است و هر تصمیمی که قرار است بگیریم، امروز و اکنون وقتش است.».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به دوشنبه ۱۱ بهمن، ۲۸ هزار و ۹۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند؛ این در حالی است که روز اول بهمن، پنج ‌هزار و ۲۷۶ بیمار جدید شناسایی شده بودند. به عبارت دیگر طی ۱۰ روز گذشته تعداد مبتلایان به اومیکرون به پنج برابر افزایش یافته است.

مقام‌های وزارت بهداشت به شهروندان توصیه می‌کنند برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند، اما از آن‌جا که فاصله میان دوز دوم و سوم حداقل سه ماه است و واکسیناسیون در ایران با تاخیر انجام شد، هنوز نوبت تزریق دوز سوم واکسن بسیاری از شهروندان نرسیده است و خطر ابتلا به بیماری آنان را تهدید می‌کند.