کفش‌های ورزشی طراح فقید برای تهیه کمک هزینه تحصیلی حراج می‌شوند

ویرژیل ابلو پیش از مرگ در سازمان‌دهی این حراج شرکت داشت

ابلو مدیر خلاقیت آژانس دوندا، متعلق کانیه وست، بود-Brian Ach / Getty Images via AFP

دویست جفت کفش ورزشی ویژه که توسط طراح مد فقید ویرژیل ابلو ساخته شده، زیر چکش حراج می‌روند تا برای کمک‌هزینه تحصیلی به نام او پول جمع کنند.

آبلو در ماه نوامبر سال گذشته، پس از مبارزه با سرطان از سال ۲۰۱۹، در سن ۴۱ سالگی درگذشت.

این کفش‌های ورزشی با همکاری خانه مد فرانسوی لویی ویتان، جایی که او مدیر هنری آن بود و پروژه Air Force ۱ نایکی تولید خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آبلو پیش از مرگ در سازمان‌دهی این حراج در ساتبیز (Sotheby's) در نیویورک شرکت داشت و این رویداد اکنون با همراهی خانواده او برگزار می‌شود. با قیمت پیشنهادی اولیه ۲۰۰۰ دلار آمریکا این کفش‌های ورزشی ساخته شده از چرم گوساله که با نشان لویی ویتان تزئین شده‌اند، به حراج گذاشته خواهند شد.

درآمد حاصل از این حراج به صندوق بورسیه تحصیلی پست مدرن ابلو که او در ژوئن ۲۰۲۰ تاسیس کرد و به دانشجویان سیاه‌پوست، آفریقایی-آمریکایی و آفریقایی‌تبار بورس تحصیلی ارائه می‌دهد، اهدا خواهد شد.

مرگ این طراح مد موجی از ادای احترام از سوی طرفداران و همکاران نامدار و مشهورش از جمله کانیه وست، دریک، فارل ویلیامز، ویکتوریا بکام و جی‌جی حدید را برانگیخت.

ابلو مدیر خلاقیت آژانس دوندا، متعلق کانیه وست، بود.

نام او همچنین به‌عنوان اولین آفریقایی-آمریکایی که خانه مد لوکس فرانسوی لویی ویتان را رهبری کرد، در تاریخ ثبت‌شده است. در سال ۲۰۱۹ ابتلای ابلو به آنژیوسارکوم قلبی -نوعی سرطان نادر و تهاجمی- تشخیص داده شد و بر اثر آن درگذشت. 

این مناقصه از ۲۶ ژانویه تا ۸ فوریه در Sothebys.com برقرار خواهد بود.

بیشتر از مُد و زیبایی