آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه حزب‌الله لبنان وضع کرد

«حزب‌الله از بخش خصوصی برای تامین مادی و مالی اقدامات تروریستی خود استفاده می‌کند»

حزب‌الله و امل سه هفته جلسات کابینه لبنان را بایکوت کرده بودند - AFP

ایالات‌متحده آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌هایی علیه سه بازرگان مرتبط با حزب‌الله لبنان اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که فعالیت‌های این سه تن در جایگاه کارچاق‌کن‌های مالی حزب‌الله که موردحمایت ایران است، در میانه بحران اقتصادی لبنان، منابع اقتصادی این کشور را می‌دوشد.

بر اساس این بیانیه، عادل دیاب، علی‌محمد داعون، جهاد سالم علامه و شرکتی که به نام «سفر و گردشگری دارالسلام» که آن‌ها تاسیس کرده‌اند، به فهرست تحریم‌های واشینگتن افزوده شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «حزب‌الله با بازرگانانی مانند این‌ها و با بهره‌گیری از بخش خصوصی مشروع [لبنان] برای تامین مادی و مالی اقدامات تروریستی خود و تلاش برای بی‌ثبات کردن نهادهای سیاسی لبنان استفاده می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دو سال پیش، اقتصاد لبنان زیر بار کوهی از بدهی درهم‌ شکسته است. پول محلی این کشور هفته گذشته بار دیگر سقوط کرد و بخش بزرگی از جمعیت آن در فقر زندگی می‌کنند.

کابینه لبنان هفته آینده برای اولین‌بار طی سه هفته تشکیل جلسه می‌دهد، زیرا حزب‌الله و گروه شبه‌نظامی لبنان – امل – به بایکوت کابینه خاتمه دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه خود گفت که تمامی دارایی‌های سه شخص تحریم شده و شرکتشان در آمریکا مسدود خواهد شد و همه اتباع آمریکایی از معامله با این افراد و شرکتشان منع شده‌اند.

بیشتر از جهان